Universitat de Girona

Xavi Ribas (UdG), premi a l’Excel·lència Investigadora de la Reial Societat Espanyola de Química

L’investigador de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi de la UdG rep aquest premi pel seu excel·lent recorregut científic dels últims cinc anys.

La Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ) ha reconegut la trajectòria científica del químic de la Universitat de Girona (UdG) Xavi Ribas amb el Premi a l’Excel·lència Investigadora. Ribas és investigador de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi (IQCC) i està especialitzat en química inorgànica. El lliurament de premis tindrà lloc el 16 de novembre al Centre d’Investigacions Biològiques (CIB-CSIC) de Madrid.

El Premi a l’Excel·lència Investigadora valora la trajectòria recent dels candidats i té en compte el seu lideratge científic, en concret, en el període de cinc anys anterior a la convocatòria dels guardons. El premi consisteix en la concessió d’un diploma i compta amb una dotació econòmica.

En anteriors edicions, altres investigadors de la Universitat de Girona també han estat distingits amb premis de la Reial Societat de Espanyola de Química: Miquel Solà (2013) i Miquel Costas (2014), en la categoria d’Excel·lència Investigadora; i Julio Lloret (2015), Sílvia Osuna (2016) i Anna Company (2017), en la categoria de Joves Investigadors.