Universitat de Girona

I Speed Networking/Mentoring, la jornada que ha aplegat enginyeres del món professional a la UdG

La iniciativa ha posat en contacte les futures enginyeres, en formació a la UdG, amb professionals consolidades al sector.

L'Escola Politècnica Superiori de la Universitat de Girona ha aplegat enginyeres del món professional en la primera edició del congrés Speed Networking/Mentoring. La jornada ha aprofitat la celebració del Dia Internacional de la Dona per donar visibilitat a l’important paper que les dones han tingut, tenen i tindran en diferents àmbits del món professional.

La jornada ha inclòs una taula rodona on dones de diferents àmbits i diferents situacions professionals han explicat les seves experiències i han parlat de la figura de la dona a les professions tècniques. També s'ha encoratjat les futures enginyeres que actualment s’estan formant a la UdG. S'ha comptat amb la presència freelances i treballadores de grans empreses, així com dones vinculades als diferents col·legis professionals.

També ha tingut lloc una sessió d’Speed Networking/Mentoring, que ha permès a les estudiants entrar en contacte directe amb dones enginyeres dels diferents àmbits tecnològics per tal de compartir inquietuds i/o dubtes, permetent la creació d’una xarxa d’enginyeres que pugui donar suport a les estudiants a través mentories, i també entre les mateixes professionals. En total, ha participat una cinquantena de persones: 28 estudiants i 20 enginyeres.

La jornada ha estat organitzada pel projecte FEMenGIN de la Politècnica, el grup d’enginyeres del Departament d’EMCI, el Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Girona (Enginers.GI) i el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya – Demarcació de Girona, amb el suport de la Unitat d'Igualtat de Gènere de la Universitat de Girona.