Universitat de Girona

El control biològic de plagues en espais verds centra la Jornada de les Guilleries

Un total de 170 persones han participat a la Jornada de les Guilleries: Aigua, i Territori, que organitzada per la Càtedra interuniversitària de l’Aigua, Natura i Benestar, impulsada conjuntament per l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm, la UVic-UCC i la Universitat de Girona.

La matinal, a l’Espai AQUA de Sant Hilari Sacalm, s’ha centrat en el control biològic com a eina de gestió de plagues als espais verds, una tendència a l’alça al nostre país que permet reduir l’ús de productes químics als nuclis urbans.

La jornada, que ha tingut lloc l’1 de març, ha reunit gestors i tècnics municipals d’arreu de Catalunya que volen avançar en l’ús del control biològic. Per això les ponències teòriques s’han combinat amb la presentació d’experiències reals en espais verds de Catalunya i d’Europa.

Segons el director de la Càtedra de l’Aigua a la UVic-UCC, Lluís Benejam, de la jornada se’n desprèn que “el control biològic ja s’està aplicant de forma positiva, malgrat que hi ha molt camp per córrer i cal seguir conscienciant la població de la necessitat d’avançar en aquesta direcció”. Alhora, segons Benejam, els experts han coincidit a afirmar que “encara falta experimentar més amb determinats tractaments”.

La sessió s’afegeix a la primera edició de la Jornada de les Guilleries, que l’any passat va reunir més de 200 persones per parlar de les alternatives actuals i futures als herbicides en l’àmbit municipal. Tant per a Benejam com per a la seva homòloga a la UdG, Anna Menció, “les elevades xifres d’assistència, poc habituals en jornades tècniques d’aquestes característiques, demostren que el tractament d’espais verds de forma sostenible i respectuosa és un tema que genera molt interès”. Ambdós coincideixen que una de les línies de la Càtedra per als propers anys ha de ser “la consolidació de Sant Hilari com un punt de referència” en aquest àmbit.

La II Jornada de les Guilleries ha comptat amb el suport organitzatiu i econòmic del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya, a través del seu Pla Anual 2018 de Transferència Tecnològica (PATT).