Universitat de Girona

Més de 600 nens i nenes participen a la 10a edició de la Fira de la Ciència

L’activitat ha tingut lloc aquest matí a la plaça de la Constitució i s’hi ha fet una trentena de tallers on els nens i nenes han pogut investigar i experimentar en matèries científiques

Més de 600 nens i nenes de les escoles de Girona han participat aquest matí en la desena edició de la Fira de la Ciència, que ha tingut lloc a la plaça de la Constitució. La Fira està organitzada de forma conjunta per la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG)  l’Ajuntament de Girona, a través de La Caseta – Serveis Educatius, l’Obra Social “la Caixa” i el Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu del Gironès.
Fins a les 12 del migdia s’han organitzat una trentena de tallers en els quals els escolars de la ciutat han pogut investigar i experimentar a través de diferents activitats en què s’han tractat aspectes que van des del magnetisme i l’electricitat fins a la química, passant per forces i densitats, entre altres matèries.
Les propostes han estat preparades i han estat conduïdes per estudiants del Grau d’Estudis de Mestre de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG i compten amb la col·laboració de la Càtedra C4D de la UdG i dels Mossos d’Esquadra.

Els centres educatius que han participat a la jornada d’avui són les escoles Sagrada Família, Verd, El Bosc de la Pabordia, Joan Bruguera, Pericot, Font de la Pólvora, Eiximenis, Maristes, Dr. Masmitjà, Carme Auguet, Vila-roja, Taialà, Santa Eugènia i Cassià Costal.
Les entitats organitzadores de la Fira formen la Comissió de Ciència de la Taula de Recursos Educatius de Girona i treballen per a l’objectiu comú de despertar l’interès per la ciència i fomentar vocacions científiques en els nens i nenes.
els nens i nenes.