Universitat de Girona

El Campus de Patrimoni Cultural i Natural compta amb un Consell Assessor

Integrat per persones rellevants en l'àmbit del patrimoni cultural i natural, el Consell Assessor aporta una perspectiva externa i independent al Campus. La constitució del Consell Assessor Sectorial representa un pas més en l’estructuració i desenvolupament del Campus, que ja compta amb un Clúster de Recerca integrat per una dotzena Grups de Recerca de la Universitat de Girona.

El Campus Patrimoni Cultural i Natural es constitueix com l’instrument fonamental per treballar en el coneixement, valorització, conservació, difusió, ús i gestió del patrimoni cultural i natural. El Campus pretén posicionar-se com una referència en aquest camp, esdevenint un pol de coneixement i d’expertesa tant per a d’altres universitats i centres de recerca com per a institucions, administracions, empreses i ciutadania implicada en aquest àmbit.

La constitució del Consell Assessor Sectorial del Campus Patrimoni Cultural i Natural representa un pas més en l’estructuració i desenvolupament del Campus, que ja compte amb un Clúster de Recerca integrat per una dotzena Grups de Recerca de la Universitat de Girona.

La funció del Consell Assessor és la d’actuar com a think tank i aportar-li visió externa i independent. També aporta anàlisi, recomanacions, orienta en matèria d’oferta formativa, proposa línies de recerca avançades, assessora sobre la seva relació amb el sector empresarial i institucional, i en fomenta la seva internacionalització.

Els membres que l’integren són de reconegut prestigi nacional, tant per la seva trajectòria professional com per les institucions i empreses que representen:
Jordi Abella i Pons (Director de l'Ecomuseu d'Esterri d'Àneu); Montse Aguer i Teixidor (Directora dels Museus Dalí); Montserrat Barniol Carcasona (Directora General de Forests, Generalitat de Catalunya); Jusèp Maria Boya i Busquet (Director general d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni); Purificació Canals i Ventin (Presidenta de MedPAN, la Red de áreas marinas protegidas del Mediterráneo; Ex-presidenta de DEPANA); Eduard Carbonell Esteller (Historiador de l'art especialitzat en patrimoni cultural i museologia; Ex-director del Museu Nacional d'Art de Catalunya; Ex-director general del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya); Joaquim Nadal Farreras (Director de l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural; Ex-conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya; Ex-alcalde de Girona); Joan Nogué i Font (Geògraf; Ex-director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya); Anna Omedes Regàs (Directora del Consorci del Museu de Ciències Naturals de Barcelona); Joandomènec Ros Aragonés (President de l’Institut d’Estudis Catalans); Josep Manuel Rueda Torres (Director del Museu d’Arqueologia de Catalunya); Marta Santos Retolaza (Responsable a Empúries del Museu d’Arqueologia de Catalunya); Jordi Sargatal Vicens (Ornitòleg i naturalista, Ex-director de la Fundació Territori i Paisatge; Ex-president de la Institució Catalana d’Història Natural - ICHN); Josep Serra Villalba (Director del Museu Nacional d’Art de Catalunya);  Marta Subirà i Roca (Secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat, Generalitat de Catalunya); Àlex Susanna i Nadal (Director de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Generalitat de Catalunya); Jorge Wagensberg Lubinski (Consultor en Museologia; Ex-director del Museu de la Ciència de la Fundació La Caixa).