Universitat de Girona

Estudiant universitari: com ets? Explica la teva història a l’enquesta #ViaUni

Qui són i com viuen els estudiants universitaris d'avui dia? Quines expectatives de futur tenen els universitaris? Estudien el que volen o el que poden? 22 universitats de la Xarxa Vives engeguen una enquesta per conèixer els estudiants universitaris.

Vint-i-dos universitats de la Xarxa Vives, entre les quals hi ha la Universitat de Girona, han impulsat l’enquesta #ViaUni «Via Universitària: accés, condicions d’aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris» amb l’objectiu de conèixer la realitat del dia a dia de l’estudiant i poder, així, orientar propostes de millora en les polítiques universitàries.

Via Universitària respon a la necessitat de contribuir a l’elaboració d’estudis sistemàtics, basats en dades i amb perspectiva comparada sobre les condicions de vida dels estudiants, les seves formes d’estudiar, la seva vinculació amb la universitat, els seus hàbits culturals, els condicionants econòmics, així com les seves expectatives, valors i creences en relació a l’educació superior.

A través d’una enquesta a tots els estudiants, el programa busca crear una base sòlida de coneixement que ha de servir per orientar les propostes de millora en les polítiques universitàries, i de guia per fonamentar les decisions i orientacions de les polítiques, tant de les universitats pròpies com dels decisors públics.

Més informació a www.vives.org