Universitat de Girona

Els Enginyers Industrials de Girona premien els estudiants Oriol Solé i Miquel Cruañas

El TFG d'Oriol Solé, estudiant del Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials, proposa un programa informàtic per millorar la gestió dels costos en la indústria càrnia. Per la seva part, Miquel Cruañas ha realitzat el seu treball del Màster en Enginyeria Industrial i ha desenvolupat una eina que permet automatitzar la simulació de vidres aïllants.

La Demarcació de Girona de l'Associació/Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, en col·laboració amb l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, han atorgat dos premis: un pel millor Treball Final de Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials (GETI) i pel millor treball del Màster en Enginyeria Industrial (MEI). Els criteris han inclòs l'aplicabilitat i l'orientació industrial dels projectes. Amb aquests reconeixements, ambdues institucions refermen el seu compromís amb les i els enginyers més joves.

L'estudiant Oriol Solé ha estat guardonat amb el premi al millor Projecte Final de GETI pel seu estudi “Optimització del proveïment de matèria primera en una indústria càrnia”. El premi consta d'una dotació de 600€. Dirigit per Rudi de Castro, professor del Departament d’Organització de Gestió Empresarial i Disseny de l’Escola, aquest projecte és una proposta de millora mitjançant un programa informàtic de la gestió dels costos de proveïment de matèria primera en una indústria del sector carni, “fent que aquesta tasca pugui ser útil en un futur pròxim”, segons Solé.

Miquel Cruañas ha rebut el premi pel millor treball MEI, dotat amb 900€ i el pas a la final del Premi Creativitat 2020 dels Enginyers Industrials de Catalunya. Dirigit per Albert Turon, professor del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció Industrial de l’Escola, l'estudi de Miquel Cruañas es titula pel “Desenvolupament d’una eina de simulació de vidres aïllants de forma lliure”. Segons ell mateix, “és una eina que permet automatitzar el procediment de càlcul de vidres aïllants de geometries complexes amb capacitat paramètrica, reduint el temps de modelització i càlcul mitjançant la combinació d’eines informàtiques específiques i programació”.

Foto Miquel Cruañes           Foto Oriol Solé