Universitat de Girona

La UdG acull les fases gironines de les olimpíades de Física i Biologia

Uns 80 alumnes de Batxillerat han participat aquest divendres i dissabte a les olimpíades de Física i Biologia que han tingut lloc, respectivament, a l'Escola Politècnica Superior i a la Facultat de Ciències

La Societat Catalana de Física, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, organitza la XLIX de l’Olimpíada Internacional de Física a Catalunya. La fase gironina ha tingut lloc a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona divendres, 2 de febrer. Han participarat 20 alumnes de Batxillerat de diversos centres educatius de la demarcació de Girona.

Les proves han tingut lloc, simultàniament, a Girona, Barcelona, Tarragona i Lleida. Els millors estudiants de les quatre fases locals formaran la delegació catalana que participarà a la fase estatal a Valladolid del 13 al 16 d’abril. Els alumnes amb millors resultats podran participar a la fase internacional (Lisboa) i a la iberoamericana (San Juan de Puerto Rico).

Olimpíada de Biologia
La Facultat de Ciències de la Universitat de Girona ha esta la seu, per cinquè any consecutiu, de la fase local de l’Olimpíada de Biologia. Les proves s'han fet dissabte, 3 de febrer, i hi han participat 47 alumnes de Batxillerat procedents de tretze centres educatius de l'Alt Empordà, Baix Empordà, La Selva, Gironès i Pla de l’Estany. La UdG ha acollit la prova teòrica que s'ha realitzat, simultàniament, a Vic, Barcelona, Tarragona i Lleida amb més de 450 participants.

La jornada a la UdG s'ha complementat amb la conferència “Un viejo conocido: el estudio del cáncer a través de la historia”, a càrrec de l’exalumne de la UdG i actual investigador de l’Institute for Research in Biomedicine (IRB) de Barcelona, Josep Biayna Rodríguez.

Els 20 millors classificats a les fases locals participaran a la prova pràctica que tindrà lloc el 7 de febrer a la Universitat de Barcelona. D'aquests 20, 5 s'han classificat a la fase local celebrada a la UdG. Són Ignasi Folch Casanovas, de l'Institut Olivar Gran de Figueres; Xavier Povill Clarós i Fernando Gastón Codony, de l'Institut Jaume Vicens Vives de Girona; Aleix Torres Camps del Bell-lloc del Pla de Girona; i Fèlix Haba Redondo, de l'Institut Frederic Martí i Carreras de Palafrugell.

La proclamació dels guanyadors i el lliurament de premis es farà el 16 de febrer en el marc d’un acte a l’Institut d’Estudis Catalans. Aquests assistiran a la final estatal a Badajoz, del 12 al 15 d'abril. Els primers classificats representaran Espanya a la Fase Internacional i els segons classificats ho faran a la Fase Iberoamericana.

L’Olimpíada de Biologia de Catalunya té com a objectiu principal estimular i implicar als estudiants de Batxillerat en el desenvolupament d’aquesta ciència, atès que resulta impossible comprendre la vida, analitzar els seus problemes i plantejar solucions sense un coneixement adequat de les principals qüestions biològiques, per exemple en aspectes com la contaminació ambiental i el canvi climàtic, la biotecnologia, la conservació de la biodiversitat, i el diagnòstic i tractaments de malalties, entre molts altres.