Universitat de Girona

El Govern distingeix Ramon Brugada amb la Medalla Narcís Monturiol

És el director del Centre de Genètica Cardiovascular de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (IDIBGI) i catedràtic de Medicina de la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona (UdG).

El Govern ha aprovat la concessió de la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic al professor i catedràtic de la Facultat de Medicina de la UdG, Ramon Brugada, i a nou investigadors més del sistema català de coneixement i la Placa Narcís Monturiol a l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

Ramon Brugada i Terradellas és llicenciat en Medicina per la UAB i especialitzat en Medicina Interna per la Universitat d'Emory a Atlanta i en Cardiologia pel Baylor College of Medicine, a Houston, Texas, EUA. Brugada va ser el primer degà de la Facultat de Medicina a la Universitat de Girona i l'encarregat de donar forma a un model docent centrat en l'aprenentatge basat en problemes (ABP). Actualment és cap de la Unitat de Cardiopaties Familiars, director del Centre de Genètica Cardiovascular de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (IDIBGI) i catedràtic de Medicina de la Facultat de Medicina de la UdG. Ha compaginat sempre la seva labor clínica, assistencial i docent amb la recerca sobre els mecanismes bàsics associats a la mort sobtada. A més, és el Director científic de la iniciativa Girona, Territori Cardioprotegit, que va impulsar la instal·lació de desfibril·ladors públics arreu de la demarcació. Brugada ha publicat més de 200 articles científics en revistes especialitzades i ha participat en nombrosos congressos científics.

Aquests guardons, que es donen des del 1982, distingeixen les persones i entitats per la seva contribució destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya. A part del doctor Brugada, les persones que rebran la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic són Paul Christou, M. Teresa Espinal i Farré, Manel Esteller Badosa, Pilar Garcia Almirall, Paloma Mas, Victoria Reyes García, Jordi Salas-Salvadó, Josep Samitier i Martí i Sebastià Xambó Descamps.