Universitat de Girona

La cultura de la mediació com a fórmula de resolució de conflictes

El rector de la Universitat de Girona, Joaquim Salvi, ha signat el conveni de col·laboració del projecte "Girona Mediació" en el marc dels actes de commemoratius del Dia Europeu de la Mediació a la seu de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Girona. Es tracta d’un cas inèdit a Catalunya, entre col·legis professionals i institucions, que pretén impulsar la cultura de la mediació en la resolució de conflictes.

L’acord de col·laboració per a l’elaboració de la diagnosi i el desenvolupament de les bases del Projecte “Girona Mediació” entre la Universitat de Girona (UdG), l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Girona (ICAG), el Col·legi oficial de Psicologia de Catalunya-Delegació de Girona, el Col·legi oficial de Treball Social de Catalunya-Delegació de Girona i la Cambra de Comerç de Girona s’ha formalitzat el 19 de gener a la seu de l’ICAG en el marc de la Jornada Mediació i Pràctiques Col·laboratives.

El rector, Joaquim Salvi, ha destacat en la seva intervenció la necessitat de la UdG de teixir complicitats i d’enfortir els lligams que manté amb el territori així com d’entendre la mediació com a element transversal en tots els àmbits de coneixement. Per a Salvi, “en els dies que vivim, la mediació no és solament una possibilitat sinó una necessitat”.

A la fotografia, Carles MacCragh, degà del Col·legi d’Advocats de Girona; Josep Vilajoana, degà del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya; Jaume Fort, vicedegà 3r del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya i delegat territorial de Girona;  Domènec Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona; i Jordi Martinoy, director dels Serveis Territorials de Justícia a Girona.