Universitat de Girona

Projecte internacional per a la investigadora Sílvia Osuna

Sílvia Osuna, professora ICREA de l'Institut de Química Computacional i Catàlisi (IQCC) de la UdG, ha guanyat un projecte de recerca del Human Frontier Program (HFP) en col·laboració amb tres grups internacionals per un import d'1,35 milions de dòlars.

El Human Frontier Science Program (HFSP) ha anunciat avui la llista dels projectes concedits en la convocatòria de 2020, entre els que destaca el de la investigadora de la UdG Sílvia Osuna (ICREA) que se centra en “l’evolució dels conjunts conformacionals i cinètics durant les transicions funcionals” i té una durada de tres anys.

A més d'Osuna, l'equip està format pel professor Tokuriki, de la University Bristish Columbia (Canadà), que coordina la subvenció, el professor Fraser, de la University of California, San Francisco (EUA) i el professor Noji, de la University of Tokyo (Japó).

La sol·licitud d'aquest equip internacional s'ha situat en el setè lloc dels 20 projectes concedits. D'entre un total inicial de més de 500 cartes d'intenció es van acabar rebent una seixantena de sol·licituds completes, d'entre les que s'han acabat concedint 20 projectes. La dotació total del projecte HFSP en què participa la investigadora Sílvia Osuna és d'1,35 milions de dòlars per a un període de tres anys.

En aquest projecte, s’obtindrà una imatge detallada de resolució dels canvis conformacionals i catalítics a través de les transicions evolutives entre funcions enzimàtiques divergents mitjançant la integració de diversos enfocaments d’avantguarda, inclosos: evolució dirigida (DE), cinètica enzimàtica d’una sola molècula, estructural dinàmica. biologia i simulacions computacionals.