Universitat de Girona

La UdG i l’Institut d’Estudis Gironins signen un conveni de col·laboració

Les dues institucions estrenyen vincles i faciliten la col·laboració en matèria de recerca i difusió

La Universitat de Girona formarà part de les activitats que l’Institut d’Estudis Gironins (IEG) desenvolupi en el camp de la recerca (congressos, projectes, ...) i de la difusió (cicles de conferències, taules rodones…), després que aquestes dues institucions hagin signat un conveni el passat 27 de febrer.

L'IEG, institut cultural i científic, nascut el 1946, desenvolupa investigacions històriques i arqueològiques, i a més protegeix el patrimoni de la comarca del Gironès.

El conveni s'estableix atès que ambdues institucions tenen interessos comuns en la formació acadèmica, la recerca, la documentació i la gestió en l’àmbit de la història de Girona i el seu territori immediat. Tant és així, que la Universitat impulsarà que la revista Annals d’Estudis Gironins es publiqui en format electrònic. A més, l’edició estarà a disposició tant d’alumnes com de professors i investigadors.

L'IEG posa també a disposició dels professors i alumnes de la UdG la seva biblioteca, situada al seu local social, a la casa de la Torre al barri de Torre Gironella, especialitzada en història local.

Les dues institucions, que valoren que una col·laboració més intensa entre elles és necessària, han signat el conveni per una durada de quatre anys. El següent pas és constituir una Comissió Mixta formada per dos representants de cadascuna de les parts. Aquesta Comissió serà l’òrgan de proposta, seguiment i avaluació de les actuacions dutes a terme en el marc d’aquest conveni.