Universitat de Girona

Un estudi pretén demostrar els beneficis de les activitats recreatives marítimes per a la salut

Fruit d'un conveni entre la Càtedra Oceans i Salut Humana i l'Ajuntament de Tossa de Mar, els resultats podrien obrir noves possibilitats comercials en temporada baixa, considerant criteris de sostenibilitat ambiental.

Un estudi de la Universitat de Girona -la beca predoctoral “Càtedra Oceans i Salut Humana” que coordinarà el Dr. Josep Lloret i que es farà en els propers tres anys- té l’objectiu de demostrar els beneficis per la salut i el benestar que suposa realitzar activitats recreatives al mar o prop del mar.

I és que l’Ajuntament de Tossa de Mar està interessat en col·laborar amb la Universitat de Girona en la promoció d’estudis sobre les relacions entre els ecosistemes marins i la salut de les persones, així com en la difusió del coneixement d’aquest àmbit a la societat. En aquest sentit, vol col·laborar amb la Càtedra Oceans i Salut Humana per al desenvolupament d’activitats destinades a la promoció d’estudis sobre les relacions que s’estableixen entre les activitats recreatives al mar i la salut i el benestar de les persones.

L’objectiu és generar coneixements a partir dels quals es millori la conservació del medi marí i la gestió de les activitats turístiques al municipi per tal d’avançar cap a un turisme sostenible i saludable, en el marc de les estratègies europees sobre l’”Economia Blava” i la “Salut Blava”. Per aquesta raó, la Universitat de Girona es compromet a divulgar a la població el coneixement obtingut mitjançant xerrades i conferències.

El regidor de Medi Ambient, Ramon Gascons, explica que “estem a l’expectativa de veure els resultats d’aquest estudi, ja que podria obrir noves possibilitats de mercat relacionades amb el turisme marítim en temporada baixa”.

L’Ajuntament de Tossa, que aportarà 16.000 euros per a l’any 2020 en una acord que tindrà una durada de 3 anys, aposta així per un model turístic basat en la qualitat, la sostenibilitat ambiental i la salut recolzant la recerca universitària, la qual cosa contribuirà als objectius mediambientals i de benestar per als ciutadans marcats pel consistori.