Universitat de Girona

L’Escola Politècnica aplega més de 120 joves inventors pel Girona Hack Day

El Girona Hack Day, una jornada de dotze hores per aprendre i desenvolupar coneixements sobre la tecnologia, ha aplegat més de 120 joves a la Politècnica organitzat per l'associació Promotec i la Universitat de Girona.

L'associació internacional Major League Hacking (MLH) promou, anualment, l'esdeveniment "Local Hack Day" per celebrar el dia mundial dels inventors. Aquest any, l'associació universitària Promotec de Girona ha acollit l'esdeveniment, obrint les portes de la Universitat de Girona a 120 joves, entre estudiants de batxillerat, cicles formatius i universitats d'arreu de Catalunya. L'associació d'estudiants UdGeeks ha col·laborat en el projecte que ha tingut lloc el dissabte 2 de desembre a l’Escola Politècnica Superior de la UdG.

El director en funcions de l’Escola Politècnica Superior, Quim Meléndez, i el recentment escollit nou rector de la UdG, Quim Salvi, han animat els estudiants a formar equips i treballar en els projectes presentats. Al final del dia, cada grup ha exposat la seva feina.

Entre tots els treballs i projectes, han destacat en Miquel i en Martí del grup “Robots UPC” que, amb 15 i 16 anys, han estat els dos inscrits més joves i han demostrat un gran talent. S'ha reconegut el seu esforç i treball, a més de la capacitat d'aprenentatge que han demostrat amb la creació d'una incubadora d'ocells 100% automàtica.

També han sobresortit els grups "Porta Fallida" i "Insert Name", amb la creació d'un sistema automàtic de control d'accessos en edificis intel·ligents per la dedicació i el treball en equip en el moment de realitzar el seu projecte, enduent-se un compte de soci gratuït d'un any a l'associació UdGeeks.

Finalment, el premi l'ha guanyat el grup creador del projecte "EasySun", per la seva originalitat i habilitat. El projecte ha consistit en una aplicació mòbil encarregada d'utilitzar models matemàtics per a la predicció del consum energètic amb energies renovables. El grup més ben valorat per al jurat, format per professionals en el sector de l'enginyeria, s'ha endut un domini públic gratuït durant cinc anys i un kit d'electrònica.

El president de Promotec, Pau Muñoz, ha tancat la jornada destacant l'enorme talent existent entre els joves de la zona i com d'important arriba a ser potenciar-lo des de l'empresa i la universitat.

El Girona Hack Day ha estat possible també pel suport de Fundació.cat, el COEINF i Cdmon, qui han patrocinat l'esdeveniment, han col·laborat plenament en el projecte i han format part del jurat encarregat de valorar els projectes. A més, la Universitat de Girona ha cedit els espais de l'edifici P-II de l'Escola Politècnica Superior.