Serveis Tècnics de Recerca

Difracció de raigs X de Monocristall

DRXM

La Tècnica de Raigs-X de Monocristall s'utilitza per a la determinació estructural a partir d'un cristall. És a dir, s’obté la imatge tridimensional de la molècula o molècules que formen el cristall, podent-se establir clarament quina és la seva estructura, les distancies i angles d’enllaç, configuracions, enllaços per pont d'hidrogen, etc.

Sol·licitud de treball

Per tal de sol·licitar-ho s'ha d'omplir el full de comanda i fer-lo arribar al personal de la Unitat d'Anàlisi Química i Estructural

Full de comanda

Cal informar de la toxicitat i de les precaucions d’emmagatzematge. Un cop entregat l’informe, hi ha un termini  màxim d'una setmana per a recollir la mostra, sinó aquesta serà destruïda.

Característiques de l'equip

Difractòmetre de Raigs X de Monocristall:

Marca :
Bruker

Model :
D8 QUEST ECO
Especificacions tècniques:
  • Tub de Raig X de Molibdè
  • Detector d’Àrea PHOTON II (tipus CPAD)
  • Goniòmetre de tres cercles
  • Pot treballar a temperatura no ambient de 80ºC a -173ºC (OXFORD Cryostream 800)

Com funciona?

Determinació estructural

Es disposa del software necessari per al tractament de mostres de pols adquirides a l'aparell de monocristall, fent possible l’apallissis de petites mostres que en els aparells de difracció de pols convencionals no son viables.

Aplicacions / Casos pràctics

Indústria Química, Farmacèutica i Biotecnologia. Identificació de Substàncies. Estudis de Polimorfisme.

Més informació :

Equips auxiliars: Microbalança Sartorius 2MP amb certificació ENAC vigent