Fabricació de stents biorabsorbibles mitjançant tecnologies d’impressió 3D

Tesi doctoral d'Antonio Jesús Guerra Sánchez: "Contribution to bioabsorbable stent manufacture with additive manufacturing technologies. Direcció: Dr. Joaquim de Ciurana Gay. Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial

La tesi analitza la viabilitat del procés de fabricació actual del stent per produir els nous stents biorabsorbibles (BRS), així com estudiar nous mètodes de fabricació. S'ha seleccionat el tall per làser de fibra (FLC), ja que és el procés de fabricació actual dels stents i la impressió 3D (3DP), ja que és capaç de processar diferents tipus de materials per a aplicacions mèdiques i els seus aspectes econòmics. La tesi se centra en la millora dels processos de fabricació del stent bioresorbable, establint relacions entre els paràmetres del procés i els aspectes clau de l'endupse, és a dir, la precisió, les propietats mecàniques i altres propietats addicionals i redueixen els costos. Aquest treball presenta un estudi tecno-econòmic que compara el procés de fabricació actual amb un de nou, la impressió 3D. A partir dels resultats, es pot concloure que la impressió 3D podria ser una tècnica prometedora per a la producció de BRS. Aquesta tesi estableix un punt de partida en el camp de fabricació de BRS mitjançant tecnologies d'impressió 3D.

Lectura de la tesi: 06/06/2019, Sala d'Actes de l'Escola Politècnica Superior