Resiliència en la recuperació de recursos hídrics

Tesi doctoral de Pau Juan García: "Resilience of water resource recovery facilities: a framework for quantitative model-based assessment". Direcció: Dr. Peter Daldorph, Dr. Arthur Thornton. Atkins, UK i Dr. Lluís Corominas. ICRA. Tutor: Dr. Joaquim Comas Matas. Departament d'Enginyeria Química, Agrària i Tecnologia Agroalimentàriactura

Hi ha consens en què ens trobem en una situació d'alta incertesa respecte als futurs perills que afectaran la nostra infraestructura de l'aigua i els seus serveis. El govern, la indústria i els investigadors demostren un interès creixent en la incorporació de la resiliència a la gestió i operació de les plantes de recuperació de recursos de l'aigua (PRRA). La pràctica actual per augmentar la resiliència en les PRRA consisteix a assegurar la redundància de maquinària critica (e.g. en bombes i soplants). Tanmateix, no hi ha forma objectiva de determinar la millor forma de dividir els recursos disponibles. El sector de la investigació està progressant en aquest camp, però lentament si es compara amb el continu increment de la demanda per part de la indústria i el govern.
En aquesta tesi s´ha dissenyat un sistema qualitatiu d'avaluació de la resiliència a partir de la modelació de procés, amb l'objectiu principal d'avaluar estratègies per a incrementar la resiliència i optimitzar els recursos.

Lectura de la tesi: 04/02/2019, Sala d'actes de l'ICRA