Investiga

EEN: pime francesa busca àcids orgànics de bioprocessament

Una PIME francesa està desenvolupant i produint productes ecològics com les sales de gelat, males herbes o substàncies actives per a jardins i agricultura. La pime busca àcids orgànics produïts a partir de fonts renovables com la palla, la fusta, etc mitjançant un procés de biomassa.

Aquesta pime té l’objectiu d’obtenir aquests productes químics a partir de recursos renovables, biomassa com la fusta, la palla, la closca, etc ...
Per exemple, el sèrum és un important malbaratament de la indústria del formatge perquè conté principalment lactosa i algun àcid làctic. El bio-tractament augmentaria el contingut d’àcid làctic i faria que la seva extracció sigui viable econòmicament alhora que reduiria la Demana d’Oxigen Químic (COD) de la part líquida restant. L’empresa té accés a grans quantitats de closques de fruits secs i la seva transformació per torrefacció o fermentació podria produir una barreja d’àcids orgànics, principalment àcid acètic.

L’empresa busca un proveïdor d’àcids crus o un acord tecnològic per integrar la tecnologia a la seva solució o procés, o un acord de cooperació investigadora amb un soci que tingui un fort coneixement en la producció d’àcids orgànics per treballar conjuntament en el desenvolupament de la nova solució o procés.

Més informació: Enllaç.

Data límit: convocatòria oberta

Suport en la gestió: Unitat de Valorització i Transferència de l'OITT - valoritzacio@udg.edu