Investiga

Compra pública innovadora: intel·ligència artificial, emergències sanitàries, teràpies i antibiòtics

L'agència pública per a la competitivitat de l'empresa catalana, ACCIÓ té com a objectiu és impulsar la competitivitat i el creixement del teixit empresarial català, a través del foment de la innovació, la internacionalització empresarial i l’atracció d’inversions. A continuació hi ha alguna de les consultes de mercat actualment obertes.

Intel·ligència artificial amb Big Data per el cribatge de càncer a Andalucia

La Fundació Pública Andalusa Progrés i Salut està desenvolupant una plataforma de solucions d'Intel·ligència artificial basada en Big Data pel cribratge de càncer a Andalusia. Els objectius són: desenvolupar i implantar una Plataforma d'Intel·ligència Artificial basada en solucions obertes i desenvolupar una plataforma de solucions avançades en intel·ligència artificial.

Enllaç

Equip d'intervenció lleguer per emergències sanitàries

El projecte EQUILIN de l'empresa pública d'emergències sanitàries vol dissenyar un equip integrat amb connectivitat a l'entorn que sigui emissor i receptor de dades i registres als centres de coordinació d'Urgències i Emergències Sanitàries i que a la vegada garanteixi seguretat clínica pels pacients i els professionals.

Aquest equipament pretén millorar el procés d'atenció extrahospitalari a les emergències sanitàries individuals i col·lectives amb equips lleugers per a l'atenció i la monitoratge de pacients. Aquest equipament ha de facilitar el diagnòstic de manera ràpida per poder iniciar els tractaments i a la vegada ha de garantir la seguretat clínica per pacients i professionals.

Enllaç

Terapies CAR-T per tractament de tumors hematològics resistents o en recaiguda

L'objectiu d'aquest projecte és el de desenvolupament preclínic i clínic, fins la fase 1 (inclosa), d'un nou medicament de terapies avançades (ATMP) que consisteix en un CAR-T dirigit contra neoplasies linfoides més eficaç i menys tòxic que els que hi ha actualment disponibles en el mercat i a un cost menor. Amb la intenció de: millorar els resultats de salut d'aquesta població de pacients i estalviar en despeses de tractament.

Enllaç

Anàlisis de susceptibilitat i resistència microbiana a antibiòtics

A Espanya, en comparació amb els altres països europeus, ens trobem en una de les taxes més altes de resistència antimicrobianes. Tot i que la microbiologia en el nostre país és puntera, tenim un gran dèficit de problemes relacionats amb els diagnòstics. L'objectiu general d'aquest projecte seria el desenvolupament i fabricació d'un mètode de diagnòstic ràpid de determinació de la sensibilitat de les bateries als antibiòtics per tal de millorar el pronòstic dels pacients amb infeccions greus reduint la mortalitat.

Tancament de la consulta de mercat: 24 de juny de 2020

Contacte ACCIÓ: amonistrol@gencat.cat