Investiga

Innoget: es busquen mètodes per reduir l'ús de productes químic de les ampolles

PepsiCo busca nous mètodes de sanejament de tancament d’ampolles que redueixin o eliminin l’ús de productes químics o aigua en el procés de sanejament.

És molt important desinfectar els envasos que contenen begudes destinades al consum humà. La manca de sanejament adequat de les ampolles i els tancaments d’ampolles per eliminar bacteris, virus, motlles, llevats i espores pot tenir greus conseqüències respecte a la qualitat i seguretat del producte, possiblement pot provocar reaccions negatives dels clients o fins i tot recordar el producte.

L’àcid peracètic (PAA) és un desinfectant d’ús comú molt eficaç, particularment quan s’utilitza conjuntament amb el peròxid d’hidrogen. No obstant això, els processos de sanejament PAA impliquen una quantitat important d'aigua durant tot el procés, incloent-hi la dilució, el rentat d'aigua del post-tractament de l'embalatge i l'eliminació de productes químics.

Calen nous invents per garantir que begudes com sucs, aigua embotellada, etc. siguin segures alhora que es redueix el consum de productes químics i aigua innecessaris durant la producció.

Les solucions proposades haurien d’assolir els objectius següents:

• Reduir o eliminar la quantitat d’aigua utilitzada en els processos de sanejament de tancament d’ampolles i ampolles;
• Reduir o eliminar l’ús de productes químics en els processos de sanejament de tancament d’ampolles i ampolles.

Més informació: Enllaç.

Data límit: 12/08/2020

Suport en la gestió: Unitat de Valorització i Transferència de l'OITT - valoritzacio@udg.edu