Investiga

Línia de recerca: Fotoquímica i transferència de càrrega

En aquesta línia es treballa en el modelatge computacional de processos fotoquímics iniciats per llum visible i UV rellevant en biologia i en processos tecnològics i també en el modelatge de la transferència de càrrega al llarg de cadenes d'ADN d'interès potencial per a les nanociències. En aquesta sublínia es combins un gran interès per a l'aplicació de la investigació orientada al desenvolupament de nous conceptes i mètodes per a l'estudi de processos fotoquímics d'interès. Els nostres principals temes d'investigació són: • Fotoquímica i fotofísica de les bases nitrogenades de l'ADN. Aquí ens centrem en el modelatge de la interacció de l'ADN amb llum UV. La nostra recerca se centra en les bases nitrogenades, que són els principals components de l'ADN que absorbeixen radiació UV. Amb els nostres càlculs ens proposem interpretar experiments d'espectroscòpia làser d'alta resolució aplicats en sistemes model i en l'ADN per estudiar l'efecte de la radiació UV sobre l'ADN natural. Així, s'han determinat els mecanismes que permeten una dissipació benigna de l'energia d'excitació UV per a evitar processos que podrien induir mutacions. • Base mecanístiques de fotoprotectors. Els fotoprotectors són molècules utilitzades com a additius en la indústria per protegir els materials. Absorbeixen la radiació i la dissipen de forma eficient i benigne, protegint el material de la degradació induïda per la llum. La reacció química que regula aquest procés és una transferència d'hidrogen en l'estat excitat, i hem estudiat els factors responsables de l'eficàcia de la decadència que impedeix danys a l'ADN. • Transferència electrònica en piles d'ADN. Els experiments duts a terme sobre l'ADN dels grups de recerca d'Europa, EUA i Japó han demostrat que si una càrrega electrònica s'injecta en l'ADN aquesta pot migrar al llarg de la columna central formada pels bases nitrogenades apilades. Això ha obert el camí per a la possible utilització de l'ADN com un conductor o semiconductor material en nanotecnologia. El nostre objectiu en aquest camp consisteix en determinar els paràmetres que governen la transferència de càrrega per a proporcionar la base física per a aplicacions futures basades en aquest procés. • Desenvolupaments metodològics. En aquest camp el nostre objectiu principal és l'anàlisi matemàtica de les superfícies d'energia potencial calculades.

Grups de recerca vinculats

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom
2210.03 Cinètica química