Investiga

Línia de recerca: Detecció i diagnosi de falles en sistemes dinàmics basada en models.

Es diu que en un sistema hi ha una falla quan funciona de forma anòmala. Aquest funcionament anormal pot tenir conseqüències que van des de les econòmiques (disminució de la qualitat, disminució de la producció, augment dels costos) fins als danys a les persones o al medi ambient. En els darrers anys s’han desenvolupat moltes tècniques que tenen com a objectiu detectar (determinar la presència d’una falla) i diagnosticar (localitzar, quantificar, caracteritzar) falles. Aquestes tècniques es poden classificar de diferents formes. Per exemple, hi ha tècniques que estan basades en un model del sistema i n’hi ha que estan basades en altres formes de coneixement del sistema, com ara heurístiques, estadístiques, sistemes d’aprenentatge automàtic, xarxes neurals, etc. El grup de recerca MICE ha participat en un projecte europeu i en diversos projectes espanyols en els que s'han desenvolupat i aplicat, a processos industrials, diverses eines, principalment basades en models. Entre aquestes eines destaca SQualTrack, que està basat en models intervalars i es caracteritza per no generar falses alarmes. S'està treballant en la seva aplicació, també, a processos biològics.

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom
1203.05 Sistemes automatitzats de producció
1203.26 Simulació