Investiga

Demanda tecnològica: Seeking catalyst for efficient conversion of CO2 and H2 to methanol

A large German special chemical company is seeking novel catalyst for efficient conversion of CO2 rich off gases together with hydrogen to methanol. Ideally such alternative catalysts should be based on easily available base metals and accessible by conventional preparation techniques such as precipitation or impregnation.

Volíem informar de la següent petició en el Enterprise Europe Network:

The large German specialty chemicals producer is looking for a new technology for efficient conversion of power to methanol, describing the conversion of CO2 with renewable hydrogen. This is a highly promising technology as potential fuels derived from methanol such as dimethylether or oxymethylenethers, prove high potential to significantly reduce the carbon footprint of such synthetic fuels for a low carbon mobility in the future.

Industrial catalysts based on CuZnAlOx materials are highly efficient to convert CO rich SynGas, as derived from steam reforming of methane to methanol. However with rising content of CO2, catalyst productivity as well as stability becomes an issue for industrial applicability. Reduced thermal stability maybe attributed to the higher amount of product water when applying high CO2 content in the feedgas.

As a consequence, alternative catalytic compounds with improved hydrothermal stability and improved activity at low temperatures < 200°C would be desirable for thermodynamic reasons, as CO2 / H2 conversion to methanol is an exothermic reaction. Further details to be found in the technical specification.

The company is open to global partners and partnership in the framework of a joint venture, license or research cooperation agreement.

Referència:  TRDE20171013002

Link on podeu aplicar: http://een.ec.europa.eu/tools/services/PRO/Profile/Detail/81afec20-c408-4e82-b0f6-decd8322034e?shid=32db25cb-726f-43b0-8b5f-7742d0935799

Per altra banda des de la Unitat de Valorització de la OITT us voldríem recordar la web de la plataforma Enterprise Europe Network d'Open Innovation. Aquesta plataforma permet veure Cerca de socis, demandes i ofertes de tecnologies

Si voleu rebre al vostre correu aquestes ofertes i demandes personalitzades a la vostra temática, podeu donar-vos d'alta a través de: http://accio.gencat.cat/cat/innovacio-tecnologica/recursos-rd/cerca-socis-activitats-networking/consulteu-perfils-socis-tecnologics/index.jsp

Si us interessa alguna tecnologia podeu iniciar les converses, però recordeu guardar la confidencialitat i si heu d'entrar en detall realitzeu un conveni confidencialitat, a la Unitat de Valorització disposem de models en diferents idiomes. En cas que les converses fossin positives hauríeu de formalitzar-ho amb un conveni de recerca per tal de regular la recerca.

Finalment si el que voleu és fer ofertes tecnològiques de la vostra recerca, us agrairem que us poseu en contacte amb la Unitat de Valorització. valoritzacio@udg.edu

Per a més informació podeu contactar amb nosaltres a valoritzacio@udg.edu