Investiga

Compra Pública d’Innovació: NYC DOT

New York City and Barcelona have recently announced a new joint call for innovative solutions, challenging the global technology community to improve safety at intersections for blind and low-vision pedestrians

Us volíem informar de la següent compra pública:

Objectius:

Winning solutions will receive funding to pilot their solutions at designated locations in New York City and Barcelona: New York City seeks proposals for a wearable technology, smartphone application, or other technology solution to provide wayfinding assistance to New Yorkers with vision loss. Barcelona seeks a solution to help blind and low-vision pedestrians more safely navigate intersections and single-level streets.

Fases:

Finalists will be announced at the Smart City Expo and World Congress in Barcelona. The winning team(s) selected will be eligible for up to $80.000 as part of funding to implement their solution at the pilot site in NewYork and for a €40,000 cash prize and the ability to do a pilot in the pilot area in Barcelona. We encourage solution providers to consider creative ways to leverage personal devices, location-aware technologies, and data sources ranging from NYC Open Data and BCN Open Data to signal timings. Solutions should aim to make street navigation accessible, safe, and empowering for blind and low vision pedestrians.

Calendari:

Submit Application: November 2, 2017: Applicants submit all required documentation. Applications must include how solution will be implemented at the pilots intersection sites in New York and Barcelona.

Contact:

For more details, check the competition website:

forward@cto.nyc.gov

Per al vostre coneixement, la compra pública d’innovació (CPI) és una actuació administrativa de foment de la innovació, orientada a potenciar el desenvolupament de solucions innovadores des de la demanda, mitjançant l’instrument de la compra pública.

Periòdicament es publica i actualitza aquelles licitacions possibles de compra, dels quals hi poden participar tant petites i mitjanes empreses com organismes públics. Si voleu informació més detellada podeu visitar l’enllaç d’ACCIÓ.

Finalment si  us interessa alguna oferta o teniu qualsevol consulta podeu contactar amb la Unitat de Valorització. (valoritzacio@udg.edu)