Investiga

UE: Vols avaluar propostes de projectes a la UE?

La Unió Europea ofereix la possibilitat d’incorporar la pròpia expertesa als seus organismes finançadors, fent servir la figura d’expert/a independent (sense estar lligada a cap organització), que assisteix durant la implementació, avaluació i monitorització del programa marc H2020 i altres programes de finançament.

La Unió Europea ofereix la possibilitat  d’incorporar la pròpia expertesa als seus organismes finançadors, fent servir la figura d’expert/a independent (sense estar lligada a cap organització), que assisteix durant la implementació, avaluació i monitorització del programa marc H2020 i altres programes de finançament.

Es pot participar de les següents maneres:

1. Avaluant propostes per a projectes i nominacions per premis
  2. Observant els processos d’avaluació
  3. Avaluant aspectes ètics de les propostes
  4. Fent seguiment en l’adequació de les accions en projectes i contractes
  5. Contribuint en la preparació, implementació i avaluació de programes i disseny de polítiques
  6. Formant part dels Consells científics de l’European Research Council (ERC)

La inscripció es pot fer en qualsevol moment i està obert a persones de qualsevol nacionalitat i estadi de la seva carrera. En cas que la CE et cridi a participar, es signa un contracte.

Si vols treballar com a expert/a, et poden interessar els següents aclariments:

• Lloc de treball: es pot fer la totalitat o part de l'avaluació i el seguiment des de casa o des del lloc habitual de feina (avaluació remota) o a les oficines de la Comissió a Brussel·les o Luxemburg, segons el tipus de treball que s'ha de realitzar. Les sessions de revisió i auditories, en què participin representants del projecte, poden tenir lloc a les oficines de la Comissió o a les instal·lacions dels beneficiaris.
  • Conflictes d’interès: la Comissió no us designarà com a expert/a per a propostes o projectes si teniu un interès que pugui influir en la manera d’avaluar-les.
  • Confidencialitat: en el cas d’haver de gestionar informació classificada, haureu de signar una autorització abans de poder signar el contracte.
  • Retribució: com a expert, es paga una suma de 450 € per jornada completa treballada. Tanmateix, per a la revisió remota i la revisió ètica, la Comissió ha desenvolupat una nova metodologia simplificada per calcular els dies laborables, consulteu els detalls a la secció de contractació i pagament. Es reemborsaran els vostres costos de viatge i de subsistència.
  • Quantitat de treball: les sessions d’avaluació i control dels projectes acostumen a tenir una durada de 15 dies/any com a màxim. El nombre de propostes que valoreu dependrà en gran mesura de l’àmbit escollit per vosaltres.

Podeu trobar més informació sobre les possibilitats que s’ofereixen i el registre al portal al següent enllaç: https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/work-as-an-expert