Investiga

Convocatòria premi medi ambient 2018

El departamento de territori i sostenibilitat convoca el premi medi ambient de la Generalitat de Catalunya per l’any 2018 per la “RESOLUCIÓ TES/558/2018, de 22 de març, per la qual es convoca el Premi Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2018.”

Aquest Premi, creat per reconèixer la tasca de persones físiques i jurídiques en l'àmbit de la conservació del medi ambient, enguany se centra en la temàtica de l'economia circular.

L'economia circular es fonamenta en el cicle dels materials, i defineix un model basat en la prevenció de la generació de residus així com en reutilitzar, reparar, remanufacturar i reciclar els materials i productes existents, davant la utilització de matèries primeres verges. S'oposa al model lineal de fabricar, usar i llençar.

El concepte d'economia circular sempre ha anat estretament lligat al d'economia verda, que és aquella economia que millora el benestar humà, l'equitat social, redueix significativament els riscos ambientals i és eficient en l'ús dels recursos. Es tracta d'un model que posa el focus en la dimensió social.

És per aquest motiu que el model que proposa l'economia circular respon a la definició de sostenibilitat i, per tant, contribueix a la conservació del medi ambient.

—1 Objecte i àmbits temàtics

1.1 Es convoca el Premi Medi Ambient 2018 de la Generalitat de Catalunya en les tres modalitats següents:

a) Projectes de recerca, desenvolupament i innovació de caràcter ambiental.

b) Iniciatives de protecció i millora del medi ambient.

c) Trajectòries de protecció i millora del medi ambient.

—2 Requisits de participació i candidatures

2.1 Poden optar al Premi projectes, iniciatives i trajectòries que realitzin persones físiques o jurídiques,

públiques o privades, en les modalitats previstes, quan la seva activitat, resultat o benefici es desenvolupi i/o

s'apliqui totalment o parcialment a Catalunya.

2.2 Les candidatures s'han de presentar a proposta de tercers, d'acord amb els requisits que s'estableixen en

el punt 3 d'aquesta convocatòria.

2.3 La participació en aquest Premi pressuposa la total acceptació de les bases de l'Ordre MAH/161/2010, de

15 de març.

—3 Procediment de presentació de les candidatures

3.1 La presentació de les candidatures i altres tràmits associats al procediment d'aquest Premi per a les persones jurídiques i per a les persones físiques previstes a l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'han de realitzar per via telemàtica de la manera següent:

a) En el cas d'ens locals i organismes públics de l'Administració de la Generalitat, la presentació de les candidatures ha de ser formalitzada pel/per la representant legal i s'han de presentar en el registre telemàtic disponible de la Generalitat de Catalunya, mitjançant l'extranet de les administracions públiques de Catalunya (EACAT), en els termes que estableix la normativa vigent. El formulari de presentació de la candidatura, així com la informació sobre aquest tràmit, està a disposició dels sol·licitants a l'extranet de les administracions públiques de Catalunya (EACAT), web: http://www.eacat.cat.

b) Per a la resta de sol·licitants obligats a emprar la via telemàtica, la presentació de les candidatures s'ha de realitzar utilitzant la seu electrònica de la Generalitat de Catalunya.

La sol·licitud s'ha d'emplenar en el formulari normalitzat que es pot descarregar des de l'adreça electrónica següent: http://tramits.gencat.cat.

La identificació i la signatura electrònica de les persones sol·licitants s'han de fer a través dels sistemes d'identificació i signatura electrònica admesos per la seu electrònica d'acord amb els criteris que estableix l'Ordre GRI/233/2015, de 20 de juliol, per la qual s'aprova el Protocol d'identificació i signatura electrònica en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

—4 Termini

El termini de presentació de les candidatures finalitza el 2 de maig de 2018.

Les candidatures presentades fora del termini establert no seran admese

—5 Premi

5.1 El Premi Medi Ambient 2018 de la Generalitat de Catalunya està dotat amb 28.000 euros, que aniran a càrrec de la partida PO12D/226001000/5530/0000 del Departament de Territori i Sostenibilitat, distribuïts entre les tres modalitats de la manera següent:

1) El Premi Medi Ambient 2018 de la Generalitat de Catalunya a projectes de recerca, desenvolupament i innovació de caràcter ambiental consisteix en un diploma acreditatiu i un import econòmic de 10.000 euros. Aquest import s'haurà de destinar al desenvolupament de la proposta o propostes de projectes guanyadors.

2) El Premi Medi Ambient 2018 de la Generalitat de Catalunya a iniciatives de protecció i millora del medi ambient consisteix en un diploma acreditatiu i un import econòmic de 10.000 euros. Aquest import s'ha de destinar al projecte en curs, o en cas que es tractés d'un projecte finalitzat, a la persona que n'ha estat la promotora.

3) El Premi Medi Ambient 2018 de la Generalitat de Catalunya a trajectòries de protecció i millora del medi ambient consisteix en un diploma acreditatiu i un import econòmic de 8.000 euros.

Si us interessa alguna tecnologia podeu iniciar les converses, però recordeu guardar la confidencialitat i si heu d'entrar en detall realitzeu un conveni confidencialitat, a la Unitat de Valorització disposem de models en diferents idiomes. En cas que les converses fossin positives hauríeu de formalitzar-ho amb un conveni de recerca per tal de regular la recerca.

Finalment si el que voleu és fer ofertes tecnològiques de la vostra recerca, us agrairem que us poseu en contacte amb la Unitat de Valorització. valoritzacio@udg.edu

Per a més informació podeu contactar amb nosaltres a valoritzacio@udg.edu