Investiga

Vigilància Tecnològica: Cotxe Elèctric

L'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) posa a disposició el Butlletí de Vigilància Tecnològica "Cotxe elèctric". Podeu veure el butlletí al següent enllaç.

La iniciativa publicada per la BOE el 17 de juny de 2020 del Real Decret 569/2020 i el "Pla d'impuls de la cadena de valor de la indústria de l'automoció: cap a una mobilitat sostenible i connectada" donen suport econòmic a projectes com: l'adquisició de vehicles elèctrics o híbrids, instal·lació d'infraestructures de recàrrega de vehicles electrificats, sistemes de préstecs de bicicletes elèctriques i posada en marxa de plans de transport als centres de treball.

Aquest any, com a novetat, s'obren oposicions de compra, amb o sense desballestament. Les persones que opten per donar de baixa el vehicle obtindrà una ajuda major però el model haurà de tenir més de set anys d'antiguitat i haver estat a nom del demandant almenys des de fa un any.

La primera reunió de la Taula de l'Automoció convocada el 29 de juny de 2020 es va posar valor el vehicle elèctric com a eix de sostenibilitat en el camp de la mobilitat i va destacar el paper de la cadena de valor de les infraestructures de recàrrega del vehicle elèctric com a part de la nova indústria de l'automoció.

També va destacar la importància, creixent, de la indústria dels vehicles a dues rodes elèctrics i va destacar diversos projectes que treballen en aquesta indústria.

La temàtica d'aquest butlletí se centra en les darreres patents del sector dins dels següents àmbits:

• TECNOLOGIES VEHICULARS
    Bateries