Investiga

El Pacte Verd Europeu (“EU Green Deal”)  representa una de les 6 noves prioritats adoptades per la nova Comissió Europea pel període 2019-2024 i forma part de l’estratègia per implementar l’Agenda 2030 i els objectius de desenvolupament sostenible.

Per tal d’aconseguir l’objectiu d’una Europa climàticament neutre el 2050, es plantegen diferents àrees d’actuació i un pla d’accions clau per a cada una d’elles.

Les primeres iniciatives adoptades sota el Pacte Verd Europeu són:

Com a part del Pacte Verd Europeu, el passat 11 de març 2020, la CE ha adoptat també un nou pla d’acció per economia circular (Circular Economy Action Plan) com a part de la futura estratègia industrial de la UE, amb mesures tan legislatives com no legislatives, dirigides a que la sostenibilitat sigui la norma en la UE, al apoderament dels consumidors, assegurar que es generen menys residus i amb un èmfasis clar en aquells sectors que més recursos consumeixen i que tenen més potencial a ser circulars: electrònica i comunicacions, vehicles i bateries, “packaging”, plàstics, tèxtils, edificació i construcció, alimentació.

Més detalls: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_420

Part de les mesures per a la implementació de la estratègia industrial corresponen a estructures i activitats que ja formen part del pla estratègic 2021-204 per Horizon Europe (per exemple, alguns Parteneriats Públics-Privats). Addicionalment, s’espera que moltes de les iniciatives que resultaran de l’estratègia industrial seran la base política per estructures i convocatòries corresponents en Horizon Europe, com per exemple “EU Strategy on Clean Steel”, “Chemicals Strategy for Sustainability”, “Circular Economy Action”, “Plan or the Strategy on the built environament”.