Investiga

Èxit del Kick Off del projecte BASE3D on la Universitat de Girona participa

El passat divendres 6 de març es van presentar les estratègies del projecte de la CIM UPC BASE3D que compta amb la col·laboració de centres de recerca de tota Catalunya, entre ells la Universitat de Girona

La Universitat Politècnica de Catalunya lidera l'agrupació en tecnologies emergents BASE3D que reuneix als centres d'investigació més prestigiosos de Catalunya per tal de potenciar l'R+D+I en impressió 3D. El passat 6 de març en poder conèixer els objectius i les vies més destacades del treball de l'agrupació a les instal·lacions del CIM UPC.

Aquest projecte consta d'un pressupost de 3.7M€ i té com a objectiu afrontar els principals reptes de les tecnologies de fabricació additiva, entre els quals es troba la formulació de nous materials i multimaterials, l'optimització de la tecnologia per a l'obtenció de peces funcionals, acabats i postprocessats, etc. Cadascuna de les tecnologies proposades implica un gran impacte en sectors com la indústria tradicional, la indústria alimentària, el sector biomèdic i el sector de la construcció.

Els projectes que s'impulsaran directament des de BASE3D són: Light3D (relacionada amb la llum), Fuse3D (millora dels sistemes de conformació de peces), Ink3D (relacionada amb els reptes de la impressió per deposició de materials viscosos) i Hybrid3D (que es el desenvolupament, l'optimització i la integració de diferents tecnologies de fabricació additiva per l'obtenció de peces).

Més informació: CIM UPC. http://www.cimupc.org