Investiga

Informe europeu sobre l'anàlisi de les tendències d'inversió industrial R+D

La Comissió Europea (CE) ha publicat l’informe 2019 EU survey on industrial R&D investment trends en el context de les activitats del projecte Global Industrial Research & Innovation Analyses (GLORIA) desenvolupades pel Joint Research Centre (JRC) conjuntament amb la Directorate-General for Research and Innovation (DG RTD).

La Comissió Europea (CE) ha publicat l’informe 2019 EU survey on industrial R&D investment trends en el context de les activitats del projecte Global Industrial Research & Innovation Analyses (GLORIA) desenvolupades pel Joint Research Centre (JRC) conjuntament amb la Directorate-General for Research and Innovation (DG RTD). L’objectiu és millorar la comprensió de l’R+D industrial i la innovació a la Unió Europea (UE) i identificar a mitjà i llarg termini les implicacions polítiques.

L’informe recull dades sobre tendències empresarials en inversions d’R+D industrial, a partir d’una enquesta realitzada a 131 grans empreses europees. Aquestes 131 empreses han invertit en R+D un total de 64 bilions d’euros, que correspon al 31 % del total de la inversió d’R+D de les empreses de la UE l’any 2018. Segons les conclusions de l’informe, les empreses preveuen un creixement de la inversió en una mitjana del 4,6 % pels anys 2019 i 2020. A més, el creixement més alt en R+D es preveu que sigui en els sectors de la salut i de la producció de TIC.

L’edició 2019 de l’informe afegeix un enfocament específic a les activitats de sostenibilitat i pràctiques d’aquestes empreses. En aquest sentit, el 90 % de totes les empreses participants implementen polítiques de sostenibilitat mediambiental i social, mentre que la resta preveu fer-ho en els pròxims 5 anys. Així mateix, les tecnologies sostenibles es consideren d’entre les més rellevants per romandre competitius en el futur.

L’estudi també reflecteix que l’any 2019 l’expectativa sobre l’impacte del Brexit en les estratègies d’R+D són molt més negatives que l’any anterior. En aquest sentit, la proporció d’empreses que no esperen cap impacte disminueix del 52 % a 37 %, mentre que el grup que espera un impacte rellevant en les seves estratègies d’R+D puja del 4 % al 16 %.

Val a dir que el 72 % de tota l’R+D es realitza dins de la UE, la qual cosa és similar a les edicions anteriors. A més, per primera vegada des de l’inici de l’enquesta, s’espera que el creixement de la inversió en R+D a la Xina sigui d’un sol dígit (8,1 % enfront del 21,3 % de l’enquesta anterior). L’augment d’R+D més alt en punts percentuals és esperat a l’Índia (un 10,4 %, similar a l’any 2018).

Més informació al següent enllaç