Investiga

L’Agència Danesa per la Ciència i l’Educació Superior ha publicat un informe sobre el procés d’avaluació de propostes H2020 des del punt de vista de més de 100 experts avaluadors danesos.

La idea sorgeix des de la Universitat de Copenhaguen, a conseqüència de l'anàlisis d’ESR (Evaluation Summary Reports) de propostes presentades per la universitat  en les convocatòries 2014-2015 de l’H2020.

L’informe intenta aportar llum sobre la forma com els avaluadors llegeixen les propostes, què és el que més valoren i què els fa restar punts en una avaluació, amb l’objectiu d’entendre el rol dels avaluadors i posar sobre la taula els punts forts i febles del procés d’avaluació en l’H2020. Es responen a qüestions com ara, quina és la mitjana del temps dedicat a llegir una proposta, quina és l’experiència prèvia com avaluador/a i l’àrea d’expertesa base, la forma com es llegeixen les propostes, els factors que influeixen en la valoració (p. ex., errors gramaticals, l’anglès, etc.), la importància de factors com la participació de PIMEs, el gènere de l’IP o la distribució geogràfica dels socis.

En la segona part, es fa un recull dels aspectes més ben valorats, en funció de la tipologia del projecte o del programa (amb èmfasis en ERC); finalment, es contesta a la pregunta de per què participar com avaluador/a.

És una lectura recomanada per a tot el personal investigador interessat en el programa Horizon 2020.

Informe: https://www.gransking.fo/media/3043/evaluations-and-evaluators-in-horizon-2020.pdf