Investiga

UE: AAL Programme - Envelliment de qualitat en un món digital. Propera convocatòria i Infoday

El proper mes de febrer s’obrirà la convocatòria “Envelliment saludable mitjançant solucions digitals i ecosistemes”, amb l’objectiu de donar suport a projectes col·laboratius innovadors, transnacionals i multidisciplinaris relacionats amb envellir en un món digital.

La convocatòria AAL 2020 forma part del programa Active & Assisted Living Program (AAL) que va ser aprovat el maig del 2014 pel Parlament Europeu i el Consell de la Unió Europea. Com a part del programa de treball, el programa AAL té previst obrir una nova convocatòria per a la presentació de propostes el febrer de 2020.

Aquesta convocatòria es caracteritza pel següent enfocament:

1. Promoció de la salut i el benestar i oberta a desenvolupar nous productes TIC, dirigits a qualsevol àrea d’aplicació del camp AAL. A més d’enfocar-se en adults majors, les propostes haurien de considerar l’aplicabilitat de les solucions proposades a altres grups de població, si s’escau, per exemple, la fase de transició d’una vida laboral a l’edat de jubilació. Les solucions proposades han d’incorporar-se a les estratègies de les organitzacions usuàries finals, els proveïdors de serveis i els socis comercials.
  2. Les demandes i necessitats dels usuaris finals implicats tindran un paper fonamental a l’hora de configurar solucions AAL útils i atractives amb un alt potencial de mercat, així com en fomentar i reforçar ecosistemes per un envelliment saludable, en combinació amb les demandes dels altres grups d'interès implicats (és a dir, proveïdors i finançadors).

Les propostes poden presentar-se com a:

1. Projectes col·laboratius
    • Principals característiques i objectius: els projectes col·laboratius tenen com a objectiu desenvolupar i treure al mercat solucions TIC en el domini AAL. Es preveu que les propostes es condueixin pels usuaris mitjançant la co-creació i abordin un repte específic. A més, la ruta cap al mercat ha de ser clarament descrita i alineada amb les estratègies comercials dels socis responsables de la comercialització. Les solucions proposades han de respondre a diferents requisits, segons el tipus de mercat.
    • Consorcis amb un mínim de 3 organitzacions de 3 països diferents, inclosa una organització d’organització d’usuaris finals i una empresa.
    • Projectes de durada entre 18 i 36 mesos.
    • Finançament de 2.500.000€
  2. Petits Projectes Col·laboratius
    • Principals característiques i objectius: Els petits projectes col·laboratius tenen una durada de 9 mesos, un pressupost màxim de cofinançament de 300.000 €. L’objectiu principal dels petits projectes col·laboratius és l’exploració de noves idees, conceptes i enfocaments de solucions basades en les TIC per a la tercera edat. Haurien d’adreçar-se als nous interessats per incloure-los en el desenvolupament (futur) de solucions AAL, construir col·laboracions fortes amb organitzacions d’usuaris finals, donar suport a la creació de comunitats amb nous clients i crear agendes compartides.
    • Projectes de durada de 6 mesos.
    • Finançament de 300.000€

Més informació: http://www.aal-europe.eu/pre-announcement-of-aal-call-challenge-2020/

Infoday: 30 de gener del 2020, Vienna (Àustria): http://www.aal-europe.eu/aal-info-day-2020-in-vienna/