Investiga

MCIU: calendari - ajuts a projectes concedits al 2017

Informació important en relació amb la previsió d'obertura de les pròximes convocatòries de l'AEI que afecten els projectes concedits en la convocatòria del 2017.

El juny passat la Agencia Española de Investigación va publicar un calendari amb la previsió d’obertura, tramitació i resolució de les convocatòries per als anys 2018 (pendent encara de resolució en aquell moment), 2019 i 2020. També van publicar un document de preguntes freqüents per tal d’aclarir aquells dubtes que poguessin sorgir a partir d’aquesta planificació.

El fet és que amb aquesta planificació s’ha volgut corregir el desfasament temporal ocasionat pels successius endarreriments pressupostaris que es van donar durant els recents anys de crisi econòmica. Arran d’això s’ha arribat a la situació actual en què els projectes de la convocatòria del 2018, per exemple, es van resoldre a finals d’agost de 2019, però els projectes van haver-se pogut iniciar l’1 de gener de 2019. Aquesta dinàmica anòmala s’ha donat repetidament durant els darrers anys i tot el sistema de recerca s’hi ha acostumat.

A partir de la pròxima convocatòria, la del 2020, està previst corregir aquest desfasament temporal i, segons la planificació, els projectes se sol·licitaran a partir del setembre del 2020, es resoldran durant el juliol del 2021 i la data d’inici dels projectes serà a 1 de setembre de 2021. D’aquesta forma es facilitarà l’enllaç amb la convocatòria immediatament posterior, la de 2023, tal com es pot veure en següent taula extreta del document de preguntes freqüents:

Calendari projectes MCIU 2017-2020

*En groc el termini d’execució dels projectes; en blau el termini de sol·licitud i resolució de les convocatòries; en taronja les pròrrogues.

Aquesta situació comporta que hi haurà vuit mesos d’impàs (els marcats en taronja) entre els períodes d’execució dels projectes concedits en la convocatòria de 2017 i la següent, la de 2020, doncs els projectes de la convocatòria del 2020 no podran començar abans del setembre del 2021.

Per aquest motiu, és necessari que els investigadors responsables de projectes concedits en la convocatòria de 2017 tinguin previst sol·licitar, com a mínim, aquests vuit mesos de pròrroga per tal d’enllaçar el projecte vigent amb el següent i evitar quedar-se sense finançament durant aquest impàs.

Com bé sabeu, les pròrrogues s’han de sol·licitar durant el darrer any del projecte, és a dir, durant el 2020, i com a mínim dos mesos abans de la fi prevista del projecte. Tot i això, us recomanem que tingueu prevista aquesta situació a partir d’aquest moment, per tal de reservar fons de l’actual projecte per tal de poder-ne allargar el període d’execució i enllaçar així amb el termini d’execució previst en la pròxima convocatòria.

En el document de la previsió de calendari l’AEI es va comprometre a acceptar aquestes pròrrogues per tal de facilitar als investigadors l’adaptació a aquesta nova programació i no deixar cap grup d’investigadors sense finançament durant aquest impàs.