Setmana de la Ciència

Del 9 al 18 de novembre se celebrarà a Catalunya la 23a Setmana de la Ciència.

Durant la Setmana de la Ciència se celebraran una gran quantitat d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats al teu abast.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són:

- el patrimoni cultural, amb motiu de la celebració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea

- la figura i l’obra de Pompeu Fabra, amb motiu de la celebració dels 150 anys del naixement del lingüista i gramàtic català, celebració promoguda per la Generalitat de Catalunya

- la figura del prestigiós físic nord-americà Richard Feynman, amb motiu de la celebració del centenari del seu naixement, promoguda pel Grup de Comunicació i Divulgació de la Nanotecnologia, EspaiNano.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

LA CIÈNCIA EN 1ª PERSONA

Amb l'objectiu fonamental de despertar i potenciar l'interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi)  promou en el marc de la Setmana de la Ciència, l’activitat "La ciència en primera persona” que consisteix en xerrades-col·loquis a càrrec de persones dedicades a la investigació, amb l’objectiu d'aproximar la seva tasca a estudiants de 4t d'ESO i de Batxillerat, tant des del vessant científic com des de l’humà. Els investigadors de la Universitat de Girona que hi participaran són:

Accés als investigadors