Investiga

GENCAT: DEMOC - ajuts a projectes de recerca en l'àmbit de la qualitat democràtica 2019

Aquesta convocatòria té per objectiu promoure la recerca en els àmbits de la participació en línia, la incorporació d'iniciatives socials en espais de presa de decisió, els processos de participació interna en organitzacions sense afany de lucre i la innovació democràtica en l'àmbit local. El termini intern de sol·licitud finalitza el 14 de novembre.

Els treballs de recerca haurien d’estar orientats a l’obtenció de coneixements aplicables i han de versar sobre algun dels temes següents:

• Els reptes de la participació en línia: anàlisi de diferents eines i experiències de participació en línia per detectar quins elements fan que siguin més o menys utilitzades per la ciutadania.
    • La incorporació de les iniciatives socials als espais de presa de decisió: anàlisi dels elements que dificulten o faciliten la inclusió d’iniciatives socials a les agendes dels governs, tant des de la perspectiva de les administracions com de les pròpies iniciatives.
    • La participació interna de les organitzacions sense afany de lucre: anàlisi d’entitats i plataformes que han aconseguit dinamitzar la seva participació interna i mobilitzar més agents de la societat civil.
    • La innovació democràtica al món local: anàlisi d’experiències reeixides de participació ciutadana al món local, tant en el disseny com en la gestió de polítiques, serveis, espais o equipaments públics.

Els projectes, que tindran una durada màxima d'un any, han de tenir un pressupost comprès entre els 6.000 i els 12.000 €. L'import global de la convocatòria és de 60.000€.

Per formalitzar les sol·licituds cal emplenar el formulari de sol·licitud i l'annex. El termini oficial de sol·licitud finalitza el 18 de novembre, però des de l'OITT hem de revisar i registrar les sol·licituds, així que s'estableix que el període intern finalitza el 14 de novembre.

Enllaços

Web de la convocatòria

Bases reguladores

Convocatòria

Us demanem que si teniu intenció en demanar un ajut en aquesta convocatòria us poseu en contacte amb nosaltres al més aviat al 972 41 9746 o a recercaoitt@udg.edu (Pau Blasco).