Investiga

UE JPI HDHL-INTIMIC Healthy Diet for a Healthy Life

Ajuts a projectes de recerca transnacionals per estudiar l’impacte de la dieta i dels aliments processats sobre el pes corporal i les malalties metabòliques relacionades amb el sobrepès. Termini: 2/04/2019

La Iniciativa de Programació Conjunta JPI “Healthy Diet for a Healthy Life” obre una nova convocatòria amb el tema “Impact of Diet, Food Components and Food Processing on Body Weight Regulation and Overweight Related Metabolic Diseases- METADIS”.

L’objectiu es finançar projectes de recerca transnacionals i col·laboratius sobre qüestions relacionades amb els efectes dels aliments o de la dieta i/o dels aliments processats sobre el pes corporal i les malalties metabòliques relacionades amb el sobrepès. Addicionalment, es donarà suport als investigadors joves en l'àrea d’alimentació, nutrició i salut.

Les propostes hauran de centrar-se en els següents tòpics :

1. Identification of food (components) or diets that affect appetite and/or satiety, body weight regulation and/or risk factors for the development of overweight related metabolic diseases as well as the underlying mechanisms. This includes the understanding of individual responses to food components or diet.
  2. The effect of food processing and/or storage conditions on food components, and the mechanisms by which this will influence appetite and/or satiety, body weight regulation and/or risk factors for the development of overweight related metabolic diseases. This can include studying how to modify the amount of these food components during food processing without affecting consumer acceptance

Per donar suport als investigadors joves s’han de complir les següents condicions:

• Les propostes han d’incloure activitats de formació per a joves investigadors (estudiants de doctorat i/o postdoctorals) per exemple: mobilitat i visites entre laboratoris, escoles d’estiu, etc.
  • Organitzar una activitat conjunta de formació pels joves investigadors durant el projecte; les despeses relacionades amb els viatges s’han d’incloure en el pressupost.

Elegibilitat:

• Mínim 3 i màxim 6 socis de mínim 3 països participants; màx. 2socis/país
  • Cada soci haurà de complir amb les normes d’elegibilitat nacionals fixades per la seva agència nacional finançadora

Les universitats espanyoles seran finançades per el Instituto Nacional de Salud Carlos III (ISCIII) i només podran participar conjuntament amb hospitals, centres d’atenció primària, etc.

Pressupost:

• ISCIII: 0,25M€ (2-3 propostes)

Finançament:

• fins a 0,1M€/soci (fins a 75.000€ addicionals per coordinar)
  • costos indirectes: fins a 21% dels costos directes

Termini:

• fase 1: 2/04/2019, 16h00 UTC
  • fase nacional: entre 11/06 I 12/07/2019

Convocatoria: https://healthydietforhealthylife.eu/images/documents/Call_Text_metabolic_diseases_vf4.1.pdf

Més informació: https://healthydietforhealthylife.eu/index.php/open-calls/metadis