Investiga

UE: Active and Assisted Living AAL

Ajuts a projectes de recerca, innovació i desenvolupament de solucions sostenibles i intel·ligents per a un envelliment saludable. Termini 24/05/2019

La convocatòria 2019 de la iniciativa AAL Active and Assisted Living dona suport a projectes col.laboratius innovadors transnacionals i multidisciplinaris capaços de trobar solucions per a un envelliment saludable.

Per l’àrea del “viure activament” (Active Living) es busquen solucions relacionades amb: work & training, for vitality & abilities, in leisure & culture, for information & communication.

En quant a l’àrea del “Assistència al Viure” (Assisted Living) es cerquen solucions relacionades amb: health & care, living & building, mobility & transport, safety & security.

Una característica de la convocatòria és la proximitat al mercat dels resultats del projecte: el producte o el servei resultant del projecte han d’arribar al mercat entre 2 i 3 anys des de la finalització del projecte.

Els consorcis han d’estar conformats, com a mínim, per una empresa, una PIME i un usuari final. Les 3 entitats han de ser de 3 estats diferents participants en la iniciativa AAL.

Els consorcis poden tenir entre 3 i 10 socis.

Cada soci serà finançat per la seva pròpia agència nacional finançadora i haurà de complir amb les normes d’elegibilitat fixades per la mateixa.

Les universitats espanyoles poden participar en col·laboració amb un hospital o centre d’assistència primària i seran finançades per el Instituto de Salud Carlos III (ISCIII).

Els projectes poden tenir entre 1 i 3 anys.

Finançament:

• Fins a 0,5M€ per projectes de 3 anys; fins a 100.000€/soci o fins a 175.000€/coordinador (entre 3 i 5 grups de recerca)
  • Fins a 0,15M€ per projectes d’un any; fins a 50.000€/soci o fins a 100.000€/coordinador (entre 2 i 3 grups de recerca)

El cost de contractació de personal tècnic a càrrec del projecte només és elegible per l’entitat coordinadora.

Els costos indirectes son elegibles fins a 21% del total de costos directes elegibles.

Termini 24/05/2019

Projectes finançats: http://www.aal-europe.eu/projects-main/

Més informació: http://www.aal-europe.eu/stay-up-to-date/calls/call-challenge-2019/