Investiga

Consulta Pública del Pla Estatal de Investigació Científica i Tècnica i de Innovació 2017-2020

La Secretaria d'Estat d'Investigació, Desenvolupament i Innovació del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat sotmet a informació pública prèvia l'avanç del Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació per al període 2017-2020, entre l'11 de juliol i el 31 juliol 2017.

El Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació constitueix el marc de referència plurianual per articular les actuacions de l'Administració General de l'Estat en el marc de l'Estratègia Espanyola de Ciència i Tecnologia i d'Innovació. Els articles 42 i 43 de la Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, de 14 de juliol de 2011, atribueixen a la Secretaria d'Estat d'Investigació, Desenvolupament i Innovació del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat com departament titular de les competències de l'Administració General de l'Estat en matèria d'I + d + I, l'elaboració de la proposta del Pla Estatal.

Per a l'elaboració de la proposta que se sotmet a consulta pública la Secretaria d'Estat d'Investigació, Desenvolupament i Innovació ha comptat amb la participació de més de setanta experts independents que inclouen a: (a) responsables de la programació i gestió d'ajuts d'R + d + I i responsables de les polítiques sectorials de l'Administració General de l'Estat; (B) representants dels agents d'execució d'activitats d'R + D + I i beneficiaris dels ajuts -investigadors, universitats, OPIs, organismes de recerca, empreses, centres tecnològics, plataformes tecnològiques, centres d'investigació del Sistema Nacional de Salut, etc ; (C) representants de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles, les societats científiques, empresarials, tecnològiques, associacions de col·lectius d'usuaris d'ajudes del Pla Estatal, etc., i (d) altres experts independents amb una experiència contrastada en el disseny de polítiques públiques d'R + d + i a nivell nacional i internacional.

El Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació conté les actuacions de l'Administració General de l'Estat destinades a fomentar i impulsar la generació de coneixements científics i tecnològics, la seva aplicació i transferència, i són per tant part essencial de les polítiques públiques que comparteixen un únic objectiu: impulsar la recerca científica, la investigació industrial, el desenvolupament experimental, l'avanç tecnològic i la innovació com a activitats essencials per al progrés científic, social i econòmic del nostre país.

El present esborrany del Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació s'enriquirà gràcies a aquest exercici de participació pública, i els suggeriments seran tractades de forma rigorosa i objectiva i incorporades en successives versions d'aquest esborrany. Els comentaris i propostes s'hauran de remetre a través de la bústia: planestatal2017-2020@mineco.es

En el següent enllaç es pot descarregar una còpia de l'esborrany del Pla Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i d'Innovació: enllaç

Plan Estatal de I+D