Investiga

UE: SOLAR-ERA.NET

Ajuts a projectes R+D+i transnacionals en l’àmbit de l’energia solar. Termini pre propostes 02/10/2018, 16h00CET

El passat 4 de juny, la SOLAR-ERA.NET va obrir la 2na. convocatòria conjunta en l’àmbit de la generació d’energia solar, fotovoltaica (PV) i de concentració del poder solar (CSP).

Objectiu: enfortir la base de la industria de fabricació mitjançant tècniques de fabricació innovadores, producció en massa, nous productes i serveis així com la integració de tecnologies d’energia solar en el sistema energètic.

Les propostes s’han d’ajustar als objectius establerts en el SET Plan (Declaration on Strategic Targets in the context of an Initiative for Global Leadership in Photovoltaics respectively Solar Thermal Electricity).

Tòpics coberts:

A) Advanced industrial PV technologies
B) Emerging PV technologies
C) Building and infrastructure integrated PV
D) Operation and diagnosis of PV plants
E) CSP low cost and next generation technologies

Elegibilitat

Hi participen agències nacionals finançadores de la R+D+i dels següents països: Àustria, Bèlgica, Xipre, França, Alemanya, Grècia, Israel, Itàlia, Holanda, Espanya, Suècia, Suïssa i Turquia.

Els consorcis han de tenir mínim 2 socis de 2 països participants diferents, i mínim un socis ha de ser del sector de la indústria.

Pressupost

• Total: aprox. 22M€
  • AEI-MINECO: 650.000€

La participació d’entitats espanyoles (entitats sense ànim de lucre) serà finançada pe l’Agencia Española de Investigación del MINECO mitjançant la convocatòria APCIN 2019:

• Recerca bàsica: màxim 38.000€/proposta/any (50.000€/any/proposta, si hi participa més d’una entitat espanyola)
  • Recerca experimental: màxim 50.000€/proposta/any (62.000€/any/proposta, si hi participa més d’una entitat espanyola)
  • Per consorcis liderats per entitat espanyola: +8.000€/any

Terminis

• Pre-propostes: 02/10/2018, 16.00h CET
  • Propostes senceres: entre 10/12/2018 i 25/02/2019

Webinar:  21/06/2018 entre 11.00h i 12.20h CET

Inscripcions fins el 11 de juny: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSenUrkhKGWgz3-aUI880rIAIcrDdDL9AL9BK9wX9iz8QnFMUw/viewform