Investiga

Convocatòria 2018 d'ajudes d'investigació biomèdica de la Fundación Eugenio Rodríguez Pascual

L'objectiu d'aquesta convocatòria és concedir subvencions a equips d'investigació que treballin en l'àrea de la biomedicina; es tindran en compte especialment aquells projectes que demostrin una clara aplicabilitat. El termini de sol·licitud finalitza el 29 de juny (termini intern: 22 de juny). La dotació econòmica dels projectes no pot superar els 25.000 € anuals.

Bases de la convocatòria

1. Aquesta convocatòria  com objectiu concedir subvencions a equips d'investigació estables que treballin en l'àrea de la biomedicina. A més, es tindran especialment en consideració aquells projectes que demostrin una clara aplicabilitat de la investigació que es proposi. Es preveu de forma expressa que els destinataris siguin funcionaris, personal al servei de les Administracions Públiques o personal contractat docent i investigador de les Universitats, CSIC i altres OPIs.

2. Les ajudes estan destinades a projectes d'investigació amb una durada mínima d'un any i màxim de dos. Pels projectes de dos anys, aquests, al finalitzar el primer any, seran reavaluats pel Patronat Rector de la Fundació a petició expressa per l'investigador principal per a la seva continuïtat i presentant una memòria específica que inclogui els avenços i objectius assolits per les investigacions realitzades en el projecte durant el primer any. En cap cas, la Fundació adquireix compromís amb la renovació de les beques, sent decisió del Patronat.

3. La sol·licitud per participar en aquesta convocatòria es realitzarà exclusivament en línia a través de la pàgina web de la Fundació (www.fundacioneugeniorodriguezpascual.es) en l'apartat d'ajudes, on hi ha disponibles les bases i instruccions per realitzar la sol·licitud. Les sol·licituds hauran de ser presentades en el model electrònic establert per la Fundació.

Totes les sol·licituds hauran d'acompanyar els document següents:

• Memòria del projecte, conforme al model de sol·licitud facilitat en xarxa.
  • Currículum vitae de cadascun dels membres de l'equip investigador conforme al model facilitat a la web.
  • Carta firmada pels responsables del grup investigador i del centre de treball de l'investigador principal avalant la viabilitat del projecte.
  • Informe del Comitè d'Ètica i Assajos Clínics del centre si el projecte es basa en la utilització de mostres humanes. En el cas que el projecte requereixi l'ús d'animals d'experimentació, és necessari presentar l'aprovació del Comitè de benestar animal del centre en el qual deu constar-hi una justificació sobre la necessitat d'utilitzar animals d'experimentació pel desenvolupament del projecte i la manca de possibilitats alternatives.
  • Fotocòpia del NIF de l'investigador principal.

4. La dotació econòmica dels projectes no podrà ser superior als 25.000 € per any sol·licitat. En la memòria del projecte s'inclourà una estimació econòmica de l'ajuda sol·licitada, especificant cadascuna de les partides (material inventariable o béns i serveis). La Fundació no finança personal investigador. En el cas que el centre on es realitzi el treball d'investigació requereixi alguna quantitat en concepte de costos indirectes, aquesta no podrà ser en cap cas superior al 2% de l'import total de l'ajuda concedida.

5. En la sol·licitud del projecte, els investigadors hauran de declarar si tenen algun altre projecte semblant en vigència subvencionat tant per organismes oficinals o no oficials, incloses altres fundacions. L'investigador principal que tingui un projecte en actiu, finançat per aquesta Fundació no podrà participar com a investigador principal en un nou projecte fins que aquest hagi conclòs. No es tindran en compte per aquest còmput els projectes que finalitzin en el present exercici.

6. El termini de presentació de sol·licituds serà: de les 12.00 hores del dia 14 de maig a les 20.00 hores del dia 29 de juny de 2018. Només seran acceptades les sol·licituds realitzades en línia i en els mitjans que figuren actualment en la web.

7. Totes les sol·licituds presentades en el termini indicat i en els models facilitat seran avaluats pel Patronat Rector de la Fundació. En la selecció dels projectes es tindrà en consideració l'experiència investigadora del grup sol·licitant i la qualitat del projecte incloent: la originalitat de la hipòtesi i objectius del projecte, la viabilitat del projecte en el temps sol·licitat i la disseminització dels resultats proposats pels investigadors. Les deliberacions del Patronat Rector són secretes i inapel·lables.

11. La Fundació finançarà, en relació als projectes aprovats, l'ajuda fixada en la memòria econòmica per a l'execució del projecte, de la següent manera:

• El 75% a l'inici del projecte i el 25% restant, en el darrer trimestre del primer any, després d'haver presentat i haver-se aprovat pels membres de l'equip tècnic del Patronat Rector de la Fundació.
  • En els projectes de dos anys de duració, l'investigador principal del projecte haurà de sol·licitar la renovació del mateix en els mateixos terminis oberts en la convocatòria ordinària de sol·licitud durant el curs del primer any. Aquesta sol·licitud s'analitzarà pels membres del Patronat Rector en la seva reunió anual d'adjudicació de projectes.

12. En totes les comunicacions o publicacions que es realitzin durant el finançament del projecte i posteriors basats en el contingut finançat per la Fundació, s'haurà de fer menció al patrocini del projecte per part de la Fundació Eugenio Rodríguez Pascual.

Consultar les bases de la convocatòria

(termini intern 22 de juny)