Investiga

PREMIO MÉXICO DE CIENCIA Y TECNOLOGIA 2018

El Govern de Mèxic convoca a les institucions d'investigació de Centreamèrica, Sud-amèrica, el Carib, Espanya i Portugal a presentar candidatures per al Premi de Mèxic Ciència i Tecnologia 2018.

La convocatòria 2018 té per objecte atorgar el premi a un investigador o investigadora que hagi contribuït de forma significativa al coneixement científic universal o a les àrees de tecnologia i disseny tecnològic, que s’hagi distingit per l'impacte internacional de les seves aportacions, i que hagi consolidat una línia d'investigació en la formació de recursos humans; així com que aquest treball s’hagi realitzat principalment dins  la regió que abasta aquesta convocatòria.

PARTICIPANTS

Podran participar investigadors de nacionalitat pertanyent a algun país de Centre i Sud-amèrica, el Carib, Espanya o Portugal. Addicionalment, hauran de residir en algun país de les regions esmentades. No s'acceptaran candidatures de persones amb nacionalitat mexicana.

REQUISITS

Les sol·licituds les podran presentar institucions d'educació superior de caràcter científic o tecnològic; institucions governamentals d'àmbit científic o d'investigació; institucions científiques o d'investigació dels països esmentats en el paràgraf anterior.

• Només s'acceptarà una sol·licitud per institució.
  • No es tindran en compte les sol·licituds personals o d'institucions mexicanes.
  • Qualsevol persona que participi en el procés de recepció i avaluació de propostes, es compromet a no divulgar a tercers, reproduir o distribuir per qualsevol mitjà, o conservar-los en el seu poder, el material que se sotmet a la seva consideració, guardant secret absolut respecte a la informació que es manegi en el mateix.
  • El guanyador/a del premi, realitzarà una sèrie de conferències a les institucions d'educació superior i recerca científica i tecnològica de Mèxic, seleccionades per la coordinació del Premi Mèxic. Aquestes conferències seran impartides durant els sis mesos següents a l’entrega del guardó, amb base en la disponibilitat de la persona premiada.

PROCEDIMENT INTERN DE SOL·LICITUD

Les sol·licituds s'han d’enviar a l'adreça electrònica vr.recerca.tc@udg.edu amb còpia a recercaoitt@udg.edu   abans del dia 25 de juny de 2018, indicant en el camp Tema: “Premio México de Ciencia y Tecnologia 2018 “.

DOCUMENTACIÓ REQUERIDA

La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb  la següent documentació:

1. Currículum vitae, que inclogui les dades personals completes per a la seva localització (telèfon de casa, oficina, mòbil, correu electrònic personal, correu electrònic laboral en cas de comptar amb aquest i adreça particular i laboral)
  2. Resum dels treballs de major rellevància del candidat/a. A més, s'haurà d'adjuntar el suport digital de la seva producció acadèmica (llibres, capítols de llibre, articles, tesis, participació en congressos, bases de dades primàries, patents o prototips).

DOTACIÓ DEL PREMI

El premi està dotat amb un import metàl·lic de 762.666,00 pesos mexicans en la seva  equivalència en dòlars americans , més una medalla i diploma de reconeixement.

RESOLUCIÓ

La publicació dels resultats serà a partir de la segona quinzena d’agost de 2018. El “Consejo de Premiación del Premio México”, serà qui determinarà la data i lloc per a l’entrega del premi.

Bases del premi