Investiga

L’ERA NET Water Works neix en el marc de la Iniciativa per la Programació Conjunta de l’Aigua (JPI Water) i està co-finançada per la Unió Europea mitjançant el programa Horizon 2020 i 20 agències finançadores de 18 paisos d’Europa, Àmerica i Àfrica.

La 4a convocatòria ha obert el 19 de febrer amb el tema "Closing the Water Cycle Gap – Sustainable Management of Water Resources". L’objectiu és contribuir a la gestió sostenible dels recursos hídrics i la reconciliació entre la demanda i el subministrament d’aquest recurs vital, tancant el cicle de l’aigua.

Es pretén afavorir la implementació de l’Agenda estratègica (SRIA) de la Water JPI, així com avançar en l’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible, ODS 6 i ODS 13 relatius a l’aigua i el clima en el marc de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

Les propostes s’han de centrar en l’aigua dolça i/o transnacional i poden abordar tots els usos socials i tots els ecosistemes aquàtics subjectes a impactes, tal com descriu l’Agenda estratègica; específicament, hauran de contestar a les següents 3 temàtiques especifiques:
• Facilitar la gestió sostenible dels recursos hidrics
• Enfortir l’enfocament socio-economics per la gestió de l’aigua
• Eines de suport per la gestió integrativa i sostenible dels recursos

Elegibilitat

- Consorcis amb mínim 3 socis de països participants (http://www.waterjpi.eu/images/documents/JC2018/water%20jpi%202018%20joint_call_participating_countries.pdf); mínim 2 d’ells de països UE o associats a l’Horizon 2020.

- Cada soci ha de cumplir amb les normes d’elegibilitat fixades per la seva agència nacional finançadora.

Per part d’Espanya, hi participen:
- Agència Estatal d'Investigació (AEI) del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat (MINECO) que finançara la participació d’entitats acadèmiques mitjançant la convocatoria APCIN
- CDTI per finançar la participació d’empreses

Per participar en els tòpics 1.1, 1.2, 1.3, 2.2 i 2.4, les entitats sense ànim de lucre espanyoles hauran de col·laborar amb entitats amb ànim de lucre finançades pel CDTI.

Pressupost

- Total: 19.3M€
- MINECO AEI: 600k€
- CDTI: 700k€

Finançament MINECO:
- Màx. 150k€/soci (+50k€ per coordinar)
- Màx. 200k€/2 o més socis (+50k€ per coordinar)

Terminis

Primera fase: 24/04/2018, 17h00

Fins el dia 05/04 els participants espanyols hauran de confirmar la seva elegibiliatat amb la senva agencia finançadora (CDTI o MINECO).

Convocatòria

Webinar informatiu: 12 de març (més informació a la página web de la convocatòria).

Text de la convocatoria (http://www.waterjpi.eu/images/documents/JC2018/Water%20JPI%202018%20Joint%20Call_Announcement.pdf).

Agenda estratégica (http://www.waterjpi.eu/images/documents/SRIA%202.0.pdf).

Web convocatoria (http://www.waterjpi.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=648&Itemid=1111).

Contacte

Si esteu interessats en presentar una proposta, us recomanem que contacteu amb la Secció de Programes Europeus i Internacionals R+D (european.office@udg.edu) prèviament a la presentació de sol·licitud per rebre assessorament personalitzat sobre els requisits d’elegibilitat i el procés de presentació.