Investiga

UE: H2020 - Tecnologies digitals amb aplicació als museus europeus

Publicada la convocatòria Espai de col·laboració i innovació dels museus europeus, del programa marc de R+D+i europeu Horizon 2020

Informació de la convocatòria

Repte específic:

Els museus i les organitzacions culturals han estat afectats per la crisi del COVID-19, alguns d’ells de manera significativa, per la pèrdua d’ingressos. Al mateix temps, la crisi ha accelerat la transformació digital del sector. Les tecnologies digitals esdevenen el centre de gairebé tots els aspectes de la tasca dels museus per satisfer les noves realitats. D’una banda, els mitjans digitals poden oferir solucions en relació amb les funcions dels museus, des de la col·lecció de peces fins a la seva conservació i estudi, i des de la interpretació i exhibició de col·leccions de museus fins a la comercialització i la gestió de visitants en línia i in situ. D’altra banda, hi ha un enorme potencial d’innovació i experimentació per part de les tecnologies avançades, així com de col·laboració entre els sectors cultural, creatiu i tecnològic, d’una manera inclusiva. Invertir en tecnologies digitals és fonamental perquè els museus innovin i s’adaptin a les noves circumstàncies.

Abast:

L’acció proposada proporcionarà als museus l’oportunitat de treballar amb socis creatius i tecnològics, així com entre ells, mitjançant petits projectes experimentals, per aplicar tecnologies digitals a una àrea de treball o activitats seleccionades, d’una manera innovadora. El projecte donarà suport als museus, per exemple i no exclusivament, a desenvolupar solucions que millorin la seva presència digital o innovin les seves funcions i processos quotidians, experimentin amb la digitalització 3D i aplicacions AR / VR per visitants, aprofitin el potencial creatiu de tecnologia per oferir experiències transformadores per al públic o provar nous models de negoci per a la seva recuperació post-crisi.

Seguir llegint (en anglès), aquí.

Dades convocatòria

Títol: European Museum Collaboration and Innovation Space (DT-TRANSFORMATIONS-24-2020)

Focus Area: Digitising and transforming European industry and services (DT)

Finançament: 1M€. Es finançarà un sol projecte.

S'espera que, com a mínim, el 60% del pressupost es destini al suport financer a terceres parts (FSTP). La quantitat màxima per tercera part serà de 30.000€, per la durada total de l'acció, tot i que  també es poden justificar quantitats menors.

Data límit: 12 de gener del 2021