Investiga

MSCBS - Convocatòria de projectes de recerca sobre addiccions

L’objectiu d’aquesta convocatòria és el finançament de projectes de recerca sobre addiccions, d’acord amb el que estableix l’Estratègia Nacional sobre Addicions 2017-2024. Termini intern UdG 24 de setembre

Característiques dels projectes

Els projectes tindran una durada d'un, dos o tres anys, i podran ser individuals o coordinats.

Els projectes hauran de comptar amb objectius que s'encabeixin en l'Estratègia Nacional sobre Addiccions 2017-2024, i caldrà identificar les àrees específiques d'actuació incloses en l'estudi. A més, els projectes s'hauran d'integrar en alguna de les següents àrees d'investigació: bàsica, clínica, social, epidemiològica, de salut pública o de serveis de salut.

Amb tot, però, es consideraran línies d'actuació prioritàries les següents:

1. Addiccions comportamentals
    2. Avaluació de programes de prevenció comunitària, ambiental, selectiva i indicada
    3. Determinants relacionats amb les tendències del consum de drogues, especialment en relació amb l'alcohol i el cànnabis, en població jove i amb perspectiva de gènere
    4. Efectes del consum de cànnabis en adolescents i joves sobres les esferes intel·lectual, motivacional, social i de la salut mental
    5. Impacte econòmic del consum de cànnabis en l'àmbit sociosanitari
    6. Epidemiologia en addiccions: noves eines i fons d'informació
    7. Noves tendències i patrons de consum de substàncies: combinacions, noves substàncies psicoactives, grups de població específics, nous usos, etc.
    8. Addiccions i gènere, incloent-hi fàrmacs
    9. Addicions, violències i lesions
    10. Addiccions en edat avançada; necessitats i resposta sociosanitària
    11. Addicions a opiacis, incloent-hi la relacionada amb l'ús farmacològic
    12. Tecnologia al servei de la salut (e-salut) per la prevenció, assistència, incorporació social i avaluació de programes en l'àmbit de les addiccions
    13. Avaluació de programes d'incorporació social
    14. Avaluació de les polítiques institucionals de prevenció i de les campanyes de sensibilització d'addiccions

Els projectes que impliquin experimentació amb animals, els que impliquin la utilització d'organismes modificats genèticament, així com els projectes que suposin assajos clínics, hauran de complir amb allò que disposa la normativa que regula aquestes matèries.

Requisits de l'equip investigador

Els projectes hauran de comptar amb un equip de, com a mínim, quatre membres. Tant l'investigador/a responsable com la resta de membres de l'equip investigador hauran de tenir formalitzada la seva vinculació funcionaria, estatutària o contractual amb la universitat durant el període comprès entre el moment de la sol·licitud i la data prevista de finalització del projecte.

La resta de persones que no reuneixin el requisit de vinculació podran participar en el pla de treball del projecte.

Es podrà contractar a càrrec del projecte personal investigador en formació sempre que les tasques de recerca que constin en el contracte coincideixin amb els objectius del projecte.

Despeses subvencionables

• La contractació de personal investigador en formació o de personal contractat temporal
    • Material inventariable (excepte immobles)
    • Estades formatives a EEUU avalades per l'Institut Nacional sobre Drogues d'Abús
    • Estades a Espanya de personal investigador que participi en algun projecte finançat pel NIDA i la participació del qual contribueixi a millorar el projecte de recerca
    • Despeses de viatge
    • Un 15% de costos indirectes

Documentació

• Annex 1 - Sol·licitud de subvenció que es genera automàticament des de la plataforma SIGES i que haurà d'estar firmada pel representant legal de la UdG.
    • Annex 2 - El projecte de recerca pel qual se sol·licita l'ajuda, signat per l'investigador/a principal i que es genera també des del SIGES.
    • CV - De cadascun dels membres de l'equip investigador, en format normalitzat o abreujat. Caldrà incloure-hi els codis WoS Id, ORCID o Scopus Id, així com el codi UNESCO en relació amb el seu camp d'estudi.
    • La relació de documentació, si s'escau, segons el que estableix el punt 4.4 de la convocatòria.
    • Informe favorable de la Comissió de Recerca de la UdG.
    • Si s'escau, informe favorable d'un comitè d'ètica competent en matèria de recerca clínica.
    • Annexos 3 i 4 i altra documentació de caràcter institucional.

Tot i que el termini oficial finalitza el 28 de setembre, com què caldrà preparar força documentació institucional i gestionar la signatura de la Vicerectora de Recerca i TC s'estableix que el termini intern UdG finalitza el dia 24 de setembre.

Convocatòria (amb Annexos I i II)

Bases reguladores

Accés a la plataforma SIGES

Web de la convocatòria

Si teniu intenció de sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria, poseu-vos en contacte al més aviat possible amb en Pau Blasco a través de l'adreça recercaoitt@udg.edu o de l'extenció 9746.