Investiga

UE: Premis Europeus en Patrimoni

Els European Heritage Awards / Europa Nostra Awards promouen bones pràctiques relacionades amb la conservació del patrimoni, la gestió, la investigació, l’educació i la comunicació.

Els European Heritage Awards / Europa Nostra Awards tenen com a objectiu contribuir a l'ampli reconeixement públic del patrimoni cultural com a recurs estratègic per a la societat i l’economia europees. Estan organitzats per Europa Nostra, amb la col·laboració de la Comissió Europea i el suport del programa Creative Europe de suport als sectors cultural i audiovisual.

Cada any es premien fins a 30 propostes relacionades amb el patrimoni tangible, intangible i digital de tota Europa. D’aquestes 30, 4 són seleccionades pel Gran Premi i 1 rep el Premi Public Choice, escollit en una enquesta oberta en línia. Totes les propostes guanyadores reben un certificat i una placa. Les premiades del Gran Premi reben 10.000 € cadascun.

El 2020 i el 2021, entre les sol·licituds presentades s’atorgaran dos nous Premis especials ILUCIDARE. ILUCIDARE és un projecte finançat pel programa de recerca i innovació Horizon 2020 de la Unió Europea amb l'objectiu de crear connexions internacionals per a la innovació dirigida al patrimoni.

Categories

Els jurats formats per experts independents valoraran les sol·licituds i seleccionaran els guanyadors de les següents quatre categories:

1. Conservació: Èxits destacats en la conservació, millora i adaptació als nous usos del patrimoni cultural.
    1. Recerca: Projectes destacats de recerca i transferència de coneixement que generen efectes tangibles en la conservació i la millora del patrimoni cultural a Europa.
    1. Serveis de particulars o organitzacions: Obert a persones o organitzacions les contribucions dels quals durant un llarg període de temps demostren excel·lència en la protecció, conservació i millora del patrimoni cultural a Europa
    1. Educació, formació i sensibilització: Iniciatives destacades relacionades amb l’educació, la formació i la sensibilització en l’àmbit del patrimoni cultural tangible i / o immaterial, per promoure i / o contribuir al desenvolupament sostenible del medi ambient.

Web de la convocatòria: http://www.europeanheritageawards.eu/

Voleu presentar una proposta? Accediu al següent enllaç

Text de la convocatòria: enllaç

Guia d'aplicants per categories:

• Category Conservation: enllaç
    • Category Research: enllaç
    • Category Dedicated Service to Heritage: enllaç
    • Category Education, Training and Awareness Raising: enllaç

Data de termini de presentació: 1/10/2020

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu

" alt="" />