Investiga

UE - Licitació DG CLIMA

Estudi pilot sobre l'impacte mediambiental de combustibles fòssils o alternatius mitjançant l’avaluació del cicle de vida. Termini 19/02/2018 14h30CET

Referència: CLIMA.C.4/SER/2017/0019

Objectiu

Comparar les emissions de gasos amb efecte hivernacle i l’impacte sobre el medi ambient i la salut humana durant el cicle de vida dels vehícles utilitaris lleugers (turismes i furgonetes) i vehícles pesats (camions, autobusos i autocars) amb diferents tipus de propulsió (motors de combustió interna motors elèctrics) i que utilitzen diferents tipus de combustible o d’energía. L’estudi cobrirà els combustibles fòssils (petroli, diésel, GNL, gas natural), biocombustibles i altres combustibles alternatius, així com electricitat. L’impacte serà avaluat durant el cicle de vida complet del vehícle, incloent la fabricació, la fase d’utilització i el final de vida/reciclatge, i es prendrà en consideració la fabricació i consum del combustible i l’energía. Cobreix el període 2020-2050.

Durada: 18 mesos

Pressupost: 500k€

Termini

19/02/2018, 16h00CET

Convocatòria

Documents de la licitació (https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-documents.html?cftId=2784&locale=en ).

Contacte

Si esteu interessats en presentar una proposta, us recomanem que contacteu amb la Secció de Programes Europeus i Internacionals R+D (european.office@udg.edu) prèviament a la presentació de sol·licitud per rebre assessorament personalitzat sobre els requisits d’elegibilitat i el procés de presentació.