Anar al contingut (clic a Intro)
Tancar
Identificació

GENCAT - Ajuts per incentivar la recerca aplicada en matèria de producció agroalimentària ecològica

L'objecte d'aquests ajuts és contribuir a la generació del coneixement necessari per desenvolupar tècniques de producció agroalimentària ecològica necessàries per a la producció ecològica, d’acord amb el Reglament (CE) 834/2007, que afavoreixin la reconversió i aportin garanties als operadors que duen a terme aquest tipus de produccions a Catalunya.

Tots els projectes s’han d’adequar obligatòriament a un dels àmbits específics en matèria de producció agroalimentària ecològica que s’enumeren a continuació:

• Àmbit 1. Sanitat vegetal i animal.
    • Àmbit 2. Gestió del sòl, adobament i fertilització i pràctiques de conreu.
    • Àmbit 3. Maneig de la vegetació espontània en les zones de conreu.
    • Àmbit 4. Alimentació, instal·lacions i pràctiques pecuàries.
    • Àmbit 5. Selecció i millora de varietats adaptades al sistema de producció agrària ecològica, especialment de varietats locals de Catalunya.
    • Àmbit 6. Qualitat diferencial dels aliments ecològics

Tots els projectes s’han de basar en uns dels següents sectors: conreus herbacis extensius, horticultura, fructicultura, vinya, producció de llet, avicultura, porcí o elaboració d'aliments per a consum humà.

Requisits

L'equip de recerca ha de comptar com a mínim amb un doctor o una doctora que assumeixi la responsabilitat del projecte i que estigui vinculat o vinculada estatutàriament o contractual a la plantilla universitària o del centre de recerca. Poden formar part de l'equip de recerca persones vinculades a altres institucions o entitats no universitàries ni de recerca, relacionades amb el tema d'estudi de la proposta.

Cada investigador o investigadora només pot formar part d'un equip i, per tant, no pot constar com a membre d'una altra sol·licitud que es presenti en aquesta convocatòria. El projecte, a efectes econòmics i/o administratius, quedarà vinculat a la institució d'adscripció de la persona responsable. L'import màxim de l'ajut per a cada projecte és de 18.000 €.

Les propostes han de ser projectes originals que no hagin rebut el finançament de la Generalitat de Catalunya o d'altres administracions públiques, ni d'entitats privades. Els projectes es podran iniciar a partir de la data de presentació de la sol·licitud de l’ajut.

ATENCIÓ: el termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de la pèrdua de vigència del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, o les seves pròrrogues (a dia d'avui la pèrdua de vigència del RD està previst pel 24 de maig, però dependrà de si s'aprova o no una nova pròrroga de l'Estat d'alarma i la seva publicació al BOE).

Documentació

Convocatòria

Web del formulari de sol·licitud

Annex

Si teniu intenció de sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria poseu-vos en contacte amb nosaltres al més aviat possible a través de l'adreça recercaoitt@udg.edu (Pau Blasco).