Investiga

UE: Programa LIFE

Ajuts a projectes en acció pel clima, medi ambient i natura i biodiversitat. Terminis al juliol i octubre 2020.

La Comissió Europea ha obert una nova convocatòria del programa LIFE amb un pressupost de 450M€ per finançar projectes dedicats a la conservació de la natura i la biodiversitat, la protecció del medi ambient i l’acció pel clima.

El programa LIFE es divideix en 2 subprogrames, Medi Ambient i Acció pel Clima.

Cada un dels subprogrames accepta projectes de les dues tipologies possibles, “traditional project” o “integrated projects”

-  “Traditional projects”: la majoria dels projectes LIFE; poden ser coordinats per qualsevol entitat jurídica registrada en la UE; es mostren millores pràctiques, es posen en pràctica pilots, es realitzen accions de sensibilització al públic o es demostren avenços en les pràctiques ambientals;

-  “Integrated projects”: projectes més grans, per dur a terme plans estratègics de la UE sobre medi ambient i clima, i tenen una dimensió regional, multinacional, nacional o transnacional.

Pressupost: 450M€

Terminis:

-  Programa Medi Ambient:

o    Projectes tradicionals en medi ambient i eficiència de recursos: 14/07/2020;

o    Projectes tradicionals en natura i biodiversitat: 16/07/2020;

o    Projectes tradicionals en governança ambiental i informació: 16/07/2020;

o    Projectes integrats: 6/10/2020;

o    Termini UdG*

• 20/06 per projectes tradicionals
  • 8/09 per projectes integrats

-  Programa Acció pel Clima

o    Projectes tradicionals en mitigació del canvi climàtic: 6/10/2020;

o    Projectes tradicionals d’adaptació al canvi climàtic: 6/10/2020

o    Projectes tradicionals en governança climàtica i informació: 6/10/2020

o    Projectes integrats: 6/10/2020

o    Termini UdG: 8/09*

(*) Per tal d’oferir-vos suport amb la preparació del pressupost, i tramitar la signatura dels documents necessaris per formalitzar la presentació de la sol·licitud, recomanem el compliment del termini intern UdG.

Particularitats per la presentació de sol·licituds:

- Proposta única fase:

o    projectes tradicionals relacionats amb l’acció pel clima

- Proposta en 2 fases:

o    els projectes integrats

o    els projectes tradicionals relacionats amb el medi ambient:

• Concept note: juliol 2020
  • Propostes seleccionades: fins al febrer 2021

Novetats relacionades amb l’impacte de la pandèmia Covid-19 (https://ec.europa.eu/easme/en/section/life/calls-proposals ).

-  Els sol·licitants podran registrar-se per a una breu discussió sobre el concepte del seu projecte amb un dels assessors del programa

-  Les entitats privades no cal llançar licitacions obertes per a contractes superiors als 135.000€

-  Tots els projectes podran donar suport econòmic a iniciatives locals que puguin contribuir alguns dels objectius del projecte. Això comporta que el beneficiari podrà atorgar subvencions a tercers responsables d’aquestes iniciatives, amb l’objectiu de facilitar l’accés a finançament LIFE a grups locals molt reduïts que no tinguin capacitat d’actuar com a beneficiari associat al projecte, però que puguin tenir un paper per assolir els objectius del projecte.

LIFE Information Day (virtual):

-   Data: 20/05/2020 entre les 11h00 i les 13h30 on-line

-   Inscripcions: http://agenda.accio.gencat.cat/cercador/-/actes/2020/05/20/1189818/infoday-life

Més informació: https://ec.europa.eu/easme/en/news/make-your-green-idea-reality-apply-now-life-funding