Investiga

EIT Food convoca el programa Seedbed 2020 de suport a l'emprenedoria agroalimentària. EIT Food és una comunitat de coneixement i innovació (KIC) creada per l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT), un organisme independent de la UE creat el 2008 per impulsar la innovació i l’emprenedoria a tot Europa. Aquesta comunitat és la iniciativa líder en innovació alimentària a Europa que treballa perquè el sistema alimentari sigui més sostenible, saludable i de major confiança pels consumidors. "Seedbed", és un programa de 6 mesos de durada que té com objectiu ajudar a emprenedors i startups a validar productes o serveis en fases primerenques de desenvolupament (TRL<4) per mitjà del testeig d'hipòtesis en més de 100 consumidors potencials. Durant el programa Seedbed, als participants se'ls assignarà un mentor amb coneixements i habilitats especialitzades per impulsar l'esperit emprenedor dels aspirants.

Beneficiaris

Emprenedors i empreses o startups en fases inicials de la Unió Europea que vulguin validar les seves idees de negoci basades en un o més productes que utilitzin tecnologies innovadores agroalimentàries de gran impacte en el sector alimentari i que vulguin validar i provar els supòsits dels seus productes i idees de negoci. Aquestes empreses han de coincidir amb els objectius estratègics de l'EIT Food.

Exemples de tecnologies agroalimentàries elegibles

Poden participar en el programa aquells emprenedors o startups que tinguin una idea de negoci dins d'un dels següents àmbits o semblants:

• Tecnologies alimentàries que incloguin ingredients alternatius o nous, alternatives sostenibles, tecnologies de residus.
  • Packaging sostenible.
  • Biotecnologia
  • Robòtica i automatització
  • Agricultura intel·ligent, incloent agricultura de precisió i agricultura d'interior
  • Programari de gestió agrícola / Sensing / IoT
  • Big Data & Analytics Predictive

Beneficis

• Formació de cinc dies per ajudar a confeccionar el model de negoci en un "Bootcamp" adequat al projecte
  • Mentoria d'experits líders del sector agroalimentari.
  • Finançament fins a 10.000 € per validar la idea de negoci amb clients potencials, a més de l'oportunitat d'obtenir a 20.000 € mitjançant una subvenció.

Termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds estaran obertes fins al diumenge 15 de març del 2020 a les 17 h. Per efectuar la sol·licitud s'hauran de contestar una sèrie de preguntes sobre l'equip, la idea i la relació del projecte amb els objectius estratègics de l'EIT Food. A més s'haurà d'enviar un vídeo d'1 o 2 minuts que descrigui el producte o servei que voleu presentar al mercat. Les sol·licituds s'han de presentar en anglès.

Més informació:  enllaç