La xarxa ERA-NET E-Rare en malalties rares ha obert la 10a convocatòria amb la temàtica “Transnational research projects on hypothesis-driven use of multi-omic integrated approaches for discovery of disease causes and/or functional validation in the context of rare diseases”.

Hi participen agències nacionals finançadores R+D dels següents 18 països: Àustria, Bèlgica, Canadà, Txèquia, Finlàndia, França, Alemanya, Grècia, Hongria, Israel, Itàlia, Letònia, Polònia, Romania, Espanya, Suïssa, Holanda i Turquia.

Les entitats espanyoles seran finançades per l'Instituto de Salud Carlos III.

Elegibilitat:

• Els projectes han de cobrir com a mínim una de les següents àrees (pàgina 3 del text de la convocatòria (http://www.erare.eu/sites/default/files/2.%20Call%20Text_E-Rare-3_JTC2018%20FV%2020171206%20(003).pdf).
  • Els projectes han d’involucrar un grup de recerca en malalties rares o en una malaltia rara, seguint la definició europea (una malaltia afectant no més de 5 de cada 10.000 persones en la Comunitat Europea, estats associats a la CE i Canadà).
  • Els projectes han d’involucrar com a mínim 3 i màxim 6 socis (7 o 8 si són de països de l’est) de mínim 3 països diferents participants (màxim 2 socis del mateix país).

Les universitats públiques espanyoles son elegibles si participen conjuntament amb un altre beneficiari espanyol que sigui:
- un hospital o un centre de salut associat al sistema nacional de salut, o bé
- un institut de recerca en salut, com a coordinador del projecte, o bé
- un centre CIBER o CIBERNED, com a coordinador del projecte.

Pressupost:

- ISCIII: 0.25M€ (2-3 propostes finançades)

Termini:

- Fase 1: 06/02/2018, 17h00

- Fase 2: 19/06/2018

Convocatòria:

Més informació (http://www.erare.eu/joint-call/10th-joint-call-european-research-projects-rare-diseases-jtc-2018).

Contacte

Si esteu interessats en presentar una proposta, us recomanem que contacteu amb la Secció de Programes Europeus i Internacionals R+D (european.office@udg.edu) prèviament a la presentació de sol·licitud per rebre assessorament personalitzat sobre els requisits d’elegibilitat i el procés de presentació.